שאל את הרב

קדושת נשים ואמונה

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 26/05/22 08:27 כה באייר התשפב

שאלה

היי הרב, מה שלומך? תודה על היחס והאוזן קשבת.

ברצוני לשאול, למה אומרים על נשים שהן קדושות ומקורבות להק״בה יותר מגברים?מה הסיבה לכך שנשים ״טהורות יותר״?

ויש לי עוד שאלה, אני בחורה דתייה, אני בת 19 ואני בלחץ חתונה, נראלי כמו הרבה נשים.

הנקודה היא שכשמציעים לי אני נתרעת ממקום שאני מרגישה שאני לא חכמה ולא דתייה מספיק לאותו הבחור.

לא חכמה, כי אני לא מרגישה שיש לי ידע נרחב בנושאים בעולם ובכללי (יש הרבה דברים שלא מעניינים אותי ויש דברים שאני פשוט לא יודעת.)

ולא דתייה מספיק, אני לא כלכך מקפידה על תפילה וברכות, אני משתדלת מאוד פשוט שוכחת או מפספסת והייתי רוצה יותר להצליח וגם לפתח את הידע שלי בתורה כי אני מרגישה קטנה וחסרת ידע שחוץ מברכות ותפילה שקשה לי אני לא יודעת הרבה הלכות ולא מכירה רבנים וכאלה.

אני מקפידה ושומרת על צניעות, נגיעה, שבת אבל הלכות של מעבר לבסיס הזה ורבנים אני לא מכירה ומפחיד אותי לצאת עם בחור דתי שלומד כי אני ארגיש שהוא צדיק ואני סתם דתייה שומרת כי צריך.

תודה על הזכות והאפשרות הזו לשלוח שאלות ורצון לידע ושיש מקום לקבל תשובה, אז תודה רבה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

בס"ד

שלום רב,

לשאלה הראשונה - יש אמירות כאלה ואחרות על גברים, נשים קדושה וטהרה... אפשר להעצים כל דבר, ואפשר לצמצם אותו.

בסופו של דבר כל האמירות הללו הן הכללות. כאשר את מבקשת לעצב ולפתח את עולמך הרוחני את צריכה לשאול שאלות על עצמך ולא לעסוק בהכללות הללו - כי הכללה לא מלמדת שום דבר על הפרט.

לשאלה השניה - יש לי הצעות, הפוכות אבל לא סותרות:

1. את בהחלט צעירה, יש מקום להמתין עם ההיכרויות. קחי לעצמך זמן להתפתח ברוח ובאמונה. את יכולה ללמוד במדרשה (יש הרבה מדרשות לבנות - עליך למצוא מה מתאים לך) אני מעריך שאחרי שנה במדרשה תרגישי יותר בטחון בידע ההלכתי שלך וברמה הרוחנית שלך.

2. (עמדה הפוכה ל- 1) בחורים בוגרים שלומדים תורה, מבינים שהם לא צריכים אישה שתהיה 'בן ישיבה'. בת זוג אינה 'חברותא'. בזוגיות בריאה לא עושים תחרות מי יותר צדיק ומי יותר למדן. הוא מי שהוא, את מי שאת. השיתוף שלכם יוצר חיבור והשלמה - כל אחד תורם משהו משלו לזוגיות המשותפת.

אני מאמין שיש הרבה בחורים למדנים - 'צדיקים', שישמחו בבת זוג רגישה, נבונה, צנועה, מקפידה... דברים מעולים שיש לך להציע לזוגיות, בכך להשלים ולהוסיף לבעלך 'הצדיק'.

בהצלחה!!!

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות