שאל את הרב

קבלה בלב

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 23/04/21 07:07 יא באייר התשפא

שאלה

שלום לרב.

בגלל סיבה כלשהי, הרגשתי צורך לקבל קבלה. (קבלה בלב, בלי ביטוי בפה) לתקופה של כמה ימים.

עד עכשיו עמדתי בקבלה.

לפני כמה דקות, ברח ממני העניין, ובהיסח דעת מוחלטת לא קיימתי את שקיבלתי על עצמי.

מיד כששמתי לב, תיקנתי את המעשה ונהגתי בהתאם לקבלה.

אתן דוגמא להמחשת כוונתי (דוגמא להמחשה, לא הדבר עצמו). נניח אדם שמעשן, וקיבל על עצמו לא לעשן כך וכך ימים. ובהיסח הדעת הדליק סיגריה, ואחרי כמה שניות של עישון, נזכר, התעשת, וזרק מיד את הסיגריה

דעתי טרודה בשל העבירה שעברתי על הקבלה שקיבלתי, אף שזה היה לא ביודעין, ואף שמיד תיקנתי.

מה עלי לעשות כדי לכפר על כך?

אני מאוד מודה לרב על עזרתו.

תשובה

שלום וברכה

טוב לקבל קבלות בלב.

והן אינו נדר.

לא צריך לכפר על אי-עמידה בהן.

כי אם להפוך את הנפילה - לתנועת חיזוק, לתזכורת מתמדת של הכיוון הכללי ״נדרי לה׳ אשלם״ גם כשלא מדובר בנדר פורמאלי ולא מדובר בצורך בכפרה.

לכן, יהיה נכון להפוך את האירוע הזה לתנועת צמיחה, ולשאול מה ניתן לבנות ממנו, גם כדי שזה לא יקרה שוב, וגם כדי להגיע לפסגות גבוהות יותר.

כל טוב ושמחה

כתבות נוספות