שאל את הרב

ציצית עסקה מדהימה

הרב חנן שוקרון הרב חנן שוקרון 12/01/21 14:20 כח בטבת התשפא

שאלה

שלום כבוד הרב, חשבתי שיש כמה מצוות שאדם שלא מקיים אותם הוא מפסיד את עסקת חייו. למשל ציצית, ואמחיש: יבוא אדם לבית דין של מעלה אחרי 120,יראה את כל הזכויות שלו, ופתאום יבין שהיה יכול להיות עם פי 2 מצוות ,אם היה לובש טלית קטן במשך היום!

משום שהרי בכל רגע שלובש ציצית מקיים מצווה גדולה שנאמרו עליה דברים גדולים מאד, יוצא שע"י ציצית מקיים ביממה כעשרות אלפי מצוות! יש אנשים שומרי מצוות שאם נחבר את כל המצוות שעושים ביממה לא נגיע לכמות מצוות שירוויחו ממצוות ציצית!

(כמובן שהחישובים שעשיתי רק להמחשה, כי רק ה' יודע את המדרגה האמיתית של כל אחד לפי מסירות הנפש שלו ,השמחה, הרצון, וכו למצוות, וכן בוודאי שכל מצווה אחרת יש לה את המעלה המיוחדת שלה והנשמה חייבת למזון את כל המצוות, אפילו אם מקיימים אותם פחות פעמים.. כמו שכל אבר בגוף האדם חשוב מאד,)

כנראה שכך גם לגבי המצווה לגור בארץ ישראל!! שהרי מקיים בכל רגע מצווה מסוימת ,גם מזוזה? ויתכן שיש עוד. מה כבוד הרב אומר על הדברים?

אשמח שתתקן אם טעיתי במשהו, תודה רבה

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

"הוי זהיר במצוה קלה כבחמורה, שאין אתה יודע מתן שכרן של מצוות"

(מקור: אבות פרק ב משנה א)

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות