שאל את הרב

ציצית,טיפות אהבה,זרע לבטלה

הרב אלדד יונה הרב אלדד יונה 28/02/19 18:41 כג באדר א'

שאלה

היי כבוד הרב,כבר חודש וקצת שאני עם ציצית קטן עליי ברוך השם,ודבר ראשון קשה לי ממש עם זרע לבטלה,מנסה להפסיק כמה שיותר אבל קשה כי אני בבית ספר חילוני וזה קשה מאוד.

אז היום היה לי ניסיון וניכשלתי בו כנראה,היום הייתי עם ציצית ואני בסביבה חילונית עם חברים חילונים והם ראו דברים לא צנועים,אז העיניים שלי נמשכו לזה כנראה יצא לי טיפות אהבה עם ציצית קטן עליי.

האם זה מטמא את הציצית?

ואם אפשר קצת טיפים להפסיק עם זרע לבטלה זה ממש מעיק לי העוון הזה.

תודה והמשך שבוע טוב

תשובה

שלום וברכה וישר כח על מאמציך להתקדם למרות הקשיים

נבחין בין ציצית לתפילין- בתפילין אם אינך יכול להישמר אפילו מהרהור אסור להניחם. זו הסיבה שרוב העולם, למעט צדיקים גדולים, מניחים תפילין רק בבוקר ולא במהלך כל היום (משום שלהישמר בזמן התפילה קל יותר מבמהלך כל היום). תפילין נחשבים תשמישי קדושה כי כתוב בהם תורה ושם ה'.

לעומת זאת ציצית היא תשמישי מצווה, כלומר אתה מקיים מצווה בלבישתה, אבל היא עצמה איננה חפץ קדוש. מעיקר הדין מותר להיכנס עם ציצית אפילו לשירותים אלא שמהטעם שהציצית לא תתלכלך נמנעים מזה. אולם, למרות האמור לעיל ברור שיש לכבד את תשמיש המצווה גם כן ולא לבזותו חלילה.

כל האמור לעיל לא גורע מעצם חומרת העוון של זרע לבטלה כשלעצמו, בלי קשר לציצית.

בכל אופן אם הציצית התלכלכה צריך לכבסה וכן אסור לך לברך/ללמוד תורה בעוד יש עליך טיפות זרע, כשם שמי שנשארה לו צואה בפי הטבעת אסור ללמוד או לברך כל עוד שלא ניקה את זה.

בקשר לטיפים לזרע לבטלה- זה נסיון קשה שהרי חז"ל אמרו "אין אפוטרופוס לעריות", ובגלל זה התורה עצמה אסרה לראות מראות לא צנועים. אם אדם נמצא בחברה שחבריו רואים דברים לא צנועים וגם הוא רואה איך לא ייכשל? צריך לשאוף, ככל הניתן, להימנע כליל מלהיחשף למראות לא צנועים ולהשתדל לעבור לחברה שומרת מצוות שערך הצניעות חשוב בה. גם שם כמובן יש נסיון, שהרי יצר העריות קשה, אבל אני מניח שעל פי רוב בחברה צנועה הנסיון קל יותר למי שרוצה לשמור את הצניעות.

כתבות נוספות