שאל את הרב

פרידה ואכזבה

חדשות כיפה חברים מקשיבים 27/01/22 03:29 כה בשבט התשפב

שאלה

היינו בקשר משהו כמו ארבעה חודשים אבל אנחנו מכירים שנים על גבי שנים תמיד היינו חברים טובים , קשר לא רגיל , חזק מצד שנינו . מלא באהבה !

אבל היינו צריכים להפריד כוחות ולנתק קשר מסיבות שידענו שכנראה יגיעו .

אז הוא עשה את זה בצורה לא יפה ופשוט ביום אחד הפסיק להתקשר וסינן את שיחותי . חומק ממני .

עברו כמעט חמישה חודשים והראש שלי כל היום סביבו .

אין לו רשתות חברתיות ככה שאין לי אפשרות אפילו לדעת מה קורה בחיו. לפני חודש פגשתי אותו ונתתי לו מכתב שכתבתי לו בשבוע שהוא נעלם . מכתב קשוח

אני מפחדת שבגלל המכתב הזה הוא ימחוק אותי ואת כל מה שעברנו . אני יודעת שהוא אהב אותי יותר ממה שאני אותו . היום אני כבר לא יודעת מה הרגשות שלו אבל הרגשות שלי כאובים מאוד .

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום שירולינה, החוויה שאת מתארת נשמעת בהחלט לא קלה.

פרידה היא דבר כואב בכל מצב, גם אם ידעתם כפי שאת מתארת, שזה כנראה יגיע, פרידה ממישהו שאהבת הוא דבר לא פשוט בכלל. מצד אחד את מתארת את הפרידה הקשה ואולי גם הפוגעת שהייתה לכם, ומצד שני את חוסר היכולת להתנתק ממנו. חשוב שתדעי שהרגשות שאת חווה כרגע הם טבעיים ונורמאליים. כמעט כל אדם שחווה פרידה מאדם אהוב יתאר קושי גדול להמשיך האלה, במיוחד אחרי שלא הייתה פרידה משמעותית לקשר, אלא ניתוק של אחד הצדדים. בנוסף, את מתארת את הפחד שהוא ישכח את כל מה שעברתם יחד.

בשאלתך את מעלה מצד אחד את הקושי בפרידה בכלל ובפרידה הספציפית שלכם, ומצד שני את הפגיעה שחשת כשהוא פתאום יום אחד הפסיק לדבר איתך, ואת החשש שהוא ימחוק את כל מה שעברתם. בנוסף את מעלה את הקושי לעבור הלאה, ואת ההתעסקות הבלתי פוסקת בו. אלו רגשות מאוד טבעיים אחרי פרידה אך חשוב לנסות ולהפריד ביניהם. החשש מהעבודה שבן הזוג ימחק את מה שעברתם הוא טבעי ונורמלי, אבל ברוב המקרים, במידה והקשר ביניכם היה באמת משמעותי כפי שאת מתארת, בן הזוג שלך לשעבר לא "ימחק" אותך מהזיכרון, ואת כל מה שעברתם, קשרים משמעותיים לא נעלמים ברגע. בנוסף הקושי להיפרד ממנו הוא טבעי ונורמאלי, ואת ממש לא לבד בזה! אנשים רבים ממשיכים לחשוב על בן הזוג עוד זמן, זה לגמרי הגיוני, ומעיד על הקשר המשמעותי שהיה. בנוסף העלית פה את עניין הפרידה הקשה שהייתה. יכול להיות שעצם העבודה שהפרידה לא הייתה שלמה, כלומר הייתה כואבת וחד צדדית, גם היא מקשה על הפרידה ועל הסגירה.

אז מה אפשר לעשות?

להקיף את עצמך בחברות ובדברים שעושים לך טוב, התעסקות בעצמך ובטוב שלך תמיד יכולה להוסיף ולהיטיב איתך.

עוד אופציה היא להתייעץ עם אמא, חברה טובה או מישהו אחר שאת סומכת עליו. כמה שאמרנו בהתחלה הרבה מאוד אנשים עברו בחייהם פרידות מסוגים שונים ואולי הם יוכלו לייעץ לך מה עשה להם טוב.

בנוסף, אם את רואה שאת ממשיכה להיות כאובה אולי שווה לפנות לגורם יותר מקצועי שיכול לתת לך כלים להכיל את הכאב, כמו יועצת, פסיכולוגית או אדם אחר מקצועי.

והכי חשוב, לתת לדברים זמן, הרבה פעמים הזמן הוא המרפא הכי טוב ללב שלנו, ובינתיים צריך לאסוף את הכוחות שקיימים בך ולהמשיך הלאה

במידה ועבר עוד זמן ואת מרגישה שאת עדיין מפחדת ולא מצליחה להתנתק ממנו אולי הייתי מנסה להיפגש איתו כדי לנסות לסגור את הדברים בצורה יפה ומכבדת, שתפיג את הפחדים ותעזור ללב שלך להיסגר. אבל זה דורש הרבה כנות עם עצמך, כי לעיתים פגישה כזו יכולה גם לבלבל.

לסיכום:

בשאלתך העלית את הקושי שאת חווה לאחר הפרידה להתנתק מבן הזוג, את מתארת את הפרידה הקשה שהייתה ואת הפחד שהוא "ימחק " את כל מה שעברתם. דיברנו על כך שהפחד הזה טבעי ונורמאלי, ושלרוב קשרים לא נמחקים ברגע אצל האדם השני. דיברנו על כך שזה טבעי ונורמאלי לא לשכוח אותו, ושפרידות הם דבר כאוב מאוד להרבה מאוד אנשים. אז מה אפשר לעשות? דיברנו קודם כל על חיזוק עצמי, על לעשות דברים שעושים לך טוב ולחזק את עצמך. התייעצות עם מישהו שעבר פרידה, על התייעצות עם גורם מקצועי, ובעיקר לקחת את הזמן. במידה והדברים הללו לא עזרו אולי שווה להיפגש איתו פעם אחרונה כדי לסגור את הדברים ( בתנאי שאת מרגישה שזה יעשה לך טוב). והכי חשוב תזכרי שאת מיוחדת ובעלת כוחות!

כמובן שאת יותר ממוזמנת לפנות אלינו למוקד, לפעמים זה עוזר לדבר עם מישהו על הדברים. 8298*.

נעה

(st)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות