שאל את הרב

פירוש חלום

חדשות כיפה הרב יצחק שלו 25/10/17 00:26 ה בחשון התשעח

שאלה

שלום לך כבוד הרב,

אני וחבר שלי אחרי כמעט עשור של חברות נפרדנו לפני יומיים.

בלילה חלמתי שאנחנו בבית מלון ופתאום באה משטרה ואזקה אותו והכניסה אותו לתוך חדר עם עוד כמה אנשים אזוקים נעמדתי בפתח החדר והתחלתי לבכות והתפללתי שלא ייקחו לי אותו.

הסתכלתי עליו ואמרתי לו שאני יעשה הכל שהוא לא יילך לכלא והתחלתי לחפש עזרה מאנשים תוך כדי בכי.

אני זוכרת שניכנסתי לאיזה חדר ופתאום הוא הופיע עם האזיקים וחיבקתי אותו הוא בא להיפרד מימני לפני שלוקחים אותו.

אני זוכרת שממש חיבקתי אותו חזק ולא נתתי לו ללכת ובכיתי ממקום הכי כואב שלי שלא יילך.

ואז באו ומשכו אותו מימני והבכי שלי נהיה חזק יותר ומשכתי אותו לא נתתי לו ללכת ואז התיישבתי על ריצפה ופתאום הוא עצר להסתכל עליי בוכה ופה נגמר לי החלום .

זה היה עבורי חלום ממש קשה ואשמח לדעת מה הסיבה לכך גמר חתימה טובה

תשובה

שלום וברכה.

יש לדעת כי החלומות מדברים מהרהורי ליבו של אדם, ומאחר ואת מציינת שנפרדתם אחרי חברות ארוכה של עשור שנים, חלומות הםרידה ממנו הם הגיוניים.

הלקיחה למשטרה שאת מציינת בעצם יושבת על החשש שלך מהאפשרות שיותר לא תראי אותו. שהוא נלקח ממך לחלוטין. ברור שלאחר היכרות כה גדולה יהיה עצב רב, וצער על עצם הפרידה, אולם אם אתם מרגישים שהקשר ביניכם ללא ממריא אכן כך נכון לעשות.

קשר בין איש לאישה שאינו במסגרת הנישואין לזמן ארוך הגם שהוא למטרות נישואין אינו בריא לשני הצדדים. יותר נכון ואמיתי ליצור ביחד חיים של שותפות נתינה ואהבה בין בני הזוג, ואם אחרי עשור אתם מרגישים שאינכם יכולים להגיע חתונה אכן נכון להיפרד. אמנם ברור שפרידה היא דבר כואב, ופתאום כל הרגשות הטובים והסיבות מדוע להמשיך את הקשר צצות ומופיעות, אבל הדבר הנכון הוא לא להמשיך קשר שאין לו תוחלת. יש לקטוע קשר רגשי בין איש לאשה שלא יכול להתקדם לנישואין.

באופן כללי, כאשר חולמים חלילה חלום שאינו טוב או שהחלום מטריד, טוב לומר את נוסח התרת החלום בזמן ברכת כהנים, כפי המצוי בסידורים הספרדים כדוגמת קול אליהו, דרכי אבות, איש מצליח ועוד, ולסיים את התפילה יחד עם הכהן, כ שהקהל יענה אמן על ברכת הכהן (וישם לך שלום) וגם על תפילה זו. אם למרות זאת את עדיין מבועתת ומפחדת מהחלום, ישנו נוסח ארוך יותר של הטבת חלום, שאנו מזכירים פסוקים שמדברים על שינוי והפיכת מצב, ויש לומר אותו בפני שלושה מאוהבייך.

התמידי בבניין חייך ובעבודה על המידות והרגש, ותשתדלי שלא לעסוק במה שלא יכול לקדם אותך לקראת בניין חייך.

בעזרת ה' שתוכלי למצוא כוחות חדשים לבנות בית נאמן בישראל במהרה, מלא קדושה אהבה אחוות שלום ורעות לעד, אכי"ר.

כתבות נוספות