שאל את הרב

פגם הברית

הרב אלדד יונה הרב אלדד יונה 26/12/18 18:42 יח בטבת התשעט

שאלה

היי כבוד הרב אני כותב את זה בבושה מתחילת השבוע הוצאתי זרע לבטלה 5 פעמים אני כל כך מתחרט על זה אני כל פעם מבטיח וחוזר על זה היה פעמיים שנדרתי שאני לא אעשה ועשיתי אני כבר לא יכול אני מתחזק בסביבה חילונית וזה קשה לי מה לעשות

תודה המשך שבוע טוב

תשובה

שלום וברכה,

קודם כל- אל תידור יותר, כי אתה גם ככה עובר על הנדר, ואז יוצא שעברת על איסור נדרים החמור בנוסף.

הניסיון הזה הוא ניסיון קשה לכולם, זה ראוי לציין. ולכן, אל בגלל זה תיפול ליאוש שבסוף חלילה תיפול מקיום התורה כולה. תחזק את עצמך שכל התגברות היא הצלחה עצומה. אם נכשלת 4 פעמים במקום 5, כבר עשית משהו גדול. אמנם גם חטאת הרבה, אבל 4 פחות חמור מ5 פעמים. וגם קיימת מצווה גדולה על הפעם שכן התגברת.

בעיקר, ולא רק בגלל שמירת הברית, אלא גם בגלל שאר המצוות, יש לשאוף לעזוב את החברה החילונית למקום שומר מצוות, רצוי מאוד מוסד לימודים נפרד (לבנים בלבד) ועם יראת שמיים שבו הפיתויים קטנים בהרבה.

כמובן שיש הרבה גירויים סביבנו שמחריפים את הבעייה, ולכן יש לחפש גם תרבות פנאי צנועה יותר, בלי להיחשף כל היום לגירויים שונים.

בנוסף, מומלץ להתמקד בלימודים וגם לקבוע חברותא עם איזה בן תורה ולעסוק בתורה. הרבה פעמים כאשר האדם מקבל סיפוק אינטלקטואלי, היצר של העריות נחלש, יחסית למי שיש לו שעות רבות פנויות ביום.

ואם יורשה לי- אם אתה בפייסבוק, אתה מוזמן לבית המדרש האינטרנטי שלי, חי"ש- בית מדרש חרדי ישראלי. במקום להסתובב במקומות פחות טובים בפייסבוק תעלה שאלות תורניות לדיון, וכך תרגיש את הכיף שבקהילה וירטואלית, אבל באוירה תורנית יותר.

כתבות נוספות