שאל את הרב

עריות

חדשות כיפה הרב אבנר בן יוסף 29/12/20 23:24 יד בטבת התשפא

שאלה

ב"ה

לכיפה

לכבוד כבוד הרב אבנר בן יוסף

ויקרא פרק כ יד

וְאִישׁ אֲשֶׁר יִקַּח אֶת-אִשָּׁה וְאֶת-אִמָּהּ זִמָּה הִוא בָּאֵשׁ יִשְׂרְפוּ אתוֹ וְאֶתְהֶן וְלֹא-תִהְיֶה זִמָּה בְּתוֹכֲכֶם

תורה תמימה

את אשה ואת אמה - אין לי אלא אשה ואמה (שאסורות), בת אשה ובת בתה (ונכדתה) ובת בנה מניין (שאסור ?), נאמר כאן (פסוקנו) זמה היא ונאמר להלן (ס"פ אחרי) זמה היא, מה להלן בתה ובת בתה ובת בנה, אף כאן בתה ובת בתה ובת בנה סנהדרין ע"ה א':

מה ההבדל בין "אשה ואמא" ובין "בת אישה ובת בתה"

(הרי זה 2 דורות צמודים בשני המקרים)

אני מבין שרק סבתא עם נכדה מהבן וסבתא עם נכדה מהבת מותר ?

תודה ממשה

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום וברכה,

החידוש שלמדו חכמים מדיוק הפסוקים, ומהגזירה- שווה הוא, שלא רק האישה וביתה ונכדתה אסורים עליו אלא גם האישה אימא שלה והסבתא שלה מצד האמא ומצד האבא. ז"א נלמד ש- 6 נשים אסורות עליו בציווי זה, כפי שכותב הרמב"ם (איסורי ביאה פ"ב הל' ז-ח): "כיון שקידש אדם אישה נאסרו עליו מקרובותיה שש נשים וכל אחת מהן ערווה עליו לעולם, בין כנס בין גירש בין בחיי אשתו בין לאחר מותה, ואלו הן אמה ואם אמה ואם אביה ובתה ובת בתה ובת בנה"

ברכה והצלחה

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות