שאל את הרב

חברה שרוצה לפרק את החברות

חדשות כיפה חברים מקשיבים 22/05/22 15:52 כא באייר התשפב

שאלה

חברה מאוד טובה שלי בשנתיים האחרונות רוצה לפרק את הקשר.. זה קרה לי כבר בעבר ואני לא רוצה להיות שבורה כמו הפעם ההיא. קבעתי עם החברה שנדבר ואני רוצה יותר להסביר את הצד שלי כדי שהדבר הזה לא ייקרה..

עצות בדחיפות מה לעשות באותה שיחה??

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום לך!

אפשר לראות כמה הנושא כואב לך וכמה חשוב לך להבין מה קורה ולמנוע את מה שעומד לקרות. חוויה של ריחוק מאדם קרוב (ובמיוחד חברה טובה) יכולה להיות לא פשוטה בכלל. כשהאנשים איתם הרגשנו הכי בנוח לפתע יוצאים מחיינו אנחנו יכולות להרגיש נבגדות ולקחת את האשמה על עצמנו.

את לא תמיד יכולה לדעת מה מניע את החברה שלך לעשות צעד כזה, יכול להיות שהסיבות שלה נובעות ממניעים פנימיים שלא קשורים כלל אלייך. עם זאת, בהחלט יש מקום לברר מהיכן מגיע הרצון שלה לעשות זאת והאם יש לזה קשר אלייך.

לשיחה כזאת כדאי להגיע ממקום רגוע ושקול ולנסות ליצור תחושה של רצון אמיתי לבירור, מתוך כבוד לה, לעצמך ולחברות שלכן. תגיעי בלב פתוח עם מוכנות לא רק להשמיע, אלא גם לשמוע. ייתכן ותגלי שאכן משהו בצורת ההתנהלות שלך הרחיק אותה. גילוי כזה יכול לפגוע ולהכאיב, אבל גם לדייק אותך ולתת לך שיקוף שיוכל לעזור לך בעתיד.

אין צורך לנסות ולהוכיח לה ש"את ראויה לחברות שלה" או שתשתני בשבילה, מגיעה לך חברות בה מקבלים אותך. תמיד יש מקום להתקדמות ושינוי, אבל תהליך כזה צריך להיעשות בשביל עצמך ולא כדי להתאים לאדם מסוים.

במידה ואכן החברה שלך תבחר להתרחק, תצטרכי לכבד ולקבל את ההחלטה שלה.

חשוב שתדעי- אי אפשר לשמור חברים בכוח! חברות מגיעה מתוך בחירה של שני הצדדים.

למרות הקושי, פרידה כזאת יכולה להיות גם הזדמנות למשהו חדש, המון פעמים אנחנו משקיעים אנרגיה בקשרים שלא בהכרח מתאימים לנו ועושים לנו טוב . ייתכן שתגלי שהדברים שהיו החיסרון בחברות שלכן, יכולים להיות היתרונות בקשר עם חברות חדשות.

כדאי שמאוד שתשתפי אדם קרוב או חברה שמכירה את הסיטואציה באופן אישי. בכל מקרה את תמיד מוזמנת לפנות אלינו בטלפון 8298* לספר איך הולך, לעדכן, וגם להיעזר בנשות המקצוע במוקד בכל שאלה. אפשר גם בווטסאפ, במספר: 052-468-3927. וכמובן גם באמצעות האתר. נשמח לדבר אתך!

בהצלחה!

עדי

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות