שאל את הרב

אין לנו מעגל חברתי כמשפחה! איך יוצרים אותו?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 19/08/22 15:09 כב באב התשפב

שאלה

אני נשואה פלוס שני ילדים בגיל ההתבגרות.

אין לנו כל כך משפחה מורחבת.

במקום בו אנחנו גרים כולם אוהבים ומכבדים אותנו אבל אין לנו משפחות חברים להיות יחד. לטייל או סתם לשבת לקפה.

כולם בתוך מעגלים חברתיים ורק אנחנו בחוץ. אני מזמינה אלינו ועוזרת בקהילה לאנשים כמה שיותר. מושיטה יד ועושה כמיטב יכולתי. ובכל זאת כשיש חופש גדול למשל כולם מבלים ומטיילים ורק לנו אין עם מי. כאילו לא מענינים אף אחד למרות שניסיתי.

אז אנחנו עושים הכל לבד וכשאני רואה איך אחרים בחברותה אני רוצה ככה גם.

אני רוצה את זה למען המשפחה שלי ולמען ילדי וגם בשביל עצמי. למה אני אדם חיובי וטוב וככה לבד כל הזמן? אני כבר שנים מתפללת ומבקשת.

תשובה

שלום לך.

החוויה שאת מתארת נשמעת בהחלט לא קלה. נשמע שאת מחפשת חברים לך ולמשפחתך, ולא משנה כמה מאמץ את עושה, אתם פשוט לא מוצאים. תחושת הבדידות היא תחושה מתסכלת וקשה, במיוחד אם היא מלווה לאורך שנים כמו שתיארת. כולנו יצורים חברתיים שזקוקים לחברה, וכמעט כל אדם בתקופות שונות במהלך חייו חש את מה שאת מרגישה. חשוב לציין שבמיוחד בקהילות, או במעגלים סגורים, הרבה פעמים אנחנו מרגישים שלכולם יש חברים להיות איתם, חוץ מלנו, אבל בדיעבד מתגלה שלא מעט אנשים מרגישים בדיוק כמו שאת מרגישה. זה לא בהכרח משפר את ההרגשה, אבל בהחלט יכול לתת קצת פרספקטיבה.

בשאלתך את מתארת את הניסיון לרכוש חברים על ידי עזרה בקהילה, ואת העובדה שבסוף, למרות כל המאמצים, אתם נשארים לבד. זו תחושה מאוד קשה, גם כאדם חברותי שמעוניין בחברה, אבל גם כאמא שדואגת למשפחה שלה.

חשוב שתזכרי שזה לא כי "את לא בסדר.." או כי אתם לא נחמדים. לפעמים זה פשוט הנסיבות של החברויות שנוצרו בקהילה, או שגרת החיים שלא תמיד מאפשרת לאנשים להתבונן על מי שסביבם וליצור חברויות, אבל זה לא אומר שזהו זה, תמיד יש עוד מה לנסות. ושוב, חשוב לציין שחברויות הוא אתגר שקורה בכל גיל, וכמעט בכל מצב, להרבה מאוד אנשים.

אז מה אפשר לעשות?

1.קודם כל בשביל עצמך, אפשר אולי לנסות להתחבר לקבוצת נשים שלומדת יחד\ שומעות הרצאות או עושה חוג כלשהו יחד בקהילה, הרבה פעמים זה דברים שפתוחים לקהל הרחב, ודרך כזו אפשר לייצר חברויות נחמדות ונעימות.

2.אולי אפשר לנסות ליזום, רק אם את מרגישה בנוח, משהו לא מחייב עם מישהי או משפחה שמוצאת חן בעיניכם, נגיד קפיצה לקפה בשבת בבוקר, הליכה יחד, משהו שלא מחייב חברות קרובה אבל יכול להיות נעים לשני הצדדים, יכול להיות שבהרבה מקרים הצד השני מהסס גם, ולכן יוזמה מצדכם יכולה להיות נחמדה. מקסימום, זה לא יחזיק מעמד, אבל שווה את הניסיון.

3. לפעמים הדרך היא לנסות להכיר אנשים מחוץ לקהילה. אולי שווה להירשם למסגרת של שיעורים הרצאות\ חוגים לא במקום בו את גרה, אלא במקום אחר, הרבה חברויות יכולות להיווצר מפעילויות כאלה. זה לא אומר שהקושי בתוך הקהילה ייפתר, אבל אולי תוכלו ליצור חברויות ממקומות אחרים.

4. אולי כדאי למצוא התנדבות קבועה, אם זה אפשרי, בתוך הקהילה או מחוצה לה, עם עוד כמה אנשים. הרבה פעמים דרך התנדבויות קבועות יוצרים חברויות מקסימות.

5. אפשר לנסות ללכת ליעוץ. יש הרבה סוגי מטפלים ויועצים שיכולים לבנות יחד איתך כלים ליצירת חברויות (ושוב, זה קושי שהרבה מאוד אנשים חווים אותו).

6. מוזמנת תמיד להתייעץ איתנו במוקד:8298*

לסיכום: תיארת את הקושי בבדידות שאת חווה בעצמך, ויחד עם המשפחה שלך. זו תחושה מאוד מתסכלת וקשה, ונשמע שגם הזמן לא עוזר. חשוב לזכור שזו תחושה שכ"כ הרבה אנשים חווים בתקופות שונות בחייהם! את לגמרי לא לבד בתחושות האלה.

אז מה בכל זאת אפשר לעשות? 1. להתחבר לנשים בקהילה דרך חוגים או לימוד, או חוג כלשהו שפתוח לקהל הרחב.

2. מה עוד? הצענו גם אופציה אולי ליזום מפגש עם אנשים שמוצאים חן בעיניכם- נגיד הליכה או אפילו קפה בשבת בבוקר, הרבה פעמים אנשים ישמחו לקבל הזמנה כזו, גם אם אתם לא חברים.

3. הצענו גם ללכת להתנדב\ חוג\ הרצאה מחוץ לקהילה, שם תוכלי לפגוש נשים שיהיה לך מעניין איתם. 4. אפשר אולי לחפש התנדבות קבועה בתוך הקהילה, כזו שתייצר לך מפגש קבוע עם אנשים ואולי גם ככה יווצרו חברויות. 5. אפשר אולי ללכת ליעוץ, בו תקבלי כלים פרקטיים יותר ליצירת חברויות, ובכלל לדיוק עצמי, 6. אפשר כמובן לשוחח איתנו במוקד.

חשוב שתזכרי שאת לא לבד! ושהרבה פעמים מדובר בנסיבות החיים, אבל בהחלט אפשר לייצר חברויות חדשות בכל גיל!

בהצלחה!

נעה

(ns)

כתבות נוספות