שאל את הרב

נפילות שמירת נגיעה בקשר

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 25/01/22 08:33 כג בשבט התשפב

שאלה

אהלן :) אני בת 16, יש לי חבר כבר שנה. נפרדנו באמצע כי חשבנו שזה לא הגיל ולא הזמן והאמנו שאולי נעצור את זה עכשיו ונחזור קרוב לחתונה, באמת באמת ניסינו אבל לא אפשרי מבחינתנו ואחרי חודשיים בערך חזרנו. שמרנו נגיעה במשך תשעה חודשים ואז נפלנו, ניסינו לקום וזה עבד לאיזה שתי פגישות אבל מהר מאוד נפלנו שוב. אני יודעת כמה חשוב לקיים את ההלכה הזו, היא באמת חשובה לנו אבל לא משנה כמה נלמד על זה לפני או כמה נאמין בזה בפעם הבאה שאפגוש אותו יהיה סיכוי שנשבר, ניסינו הכל, למדנו על זה, דיברנו על זה, החלטנו שאחרי כל נפילה נתרום כל אחד עשרה שקלים ועוד כל מיני רעיונות אבל כלום לא עבד.. ניסיתי לחשוב מה אפשר לעשות, בנתיים נראה שהכי נכון זה לא להיפגש אבל אנחנו לא נעמוד בזה בחיים. אז חשבתי להיפגש במקום פעם בשבוע פעם בשבועיים. אבל יש לי הרגשה שזה רק יגרום ליותר געגוע ולנפילה גדולה יותר... מה כדאי לעשות ?

תודה מראש :)

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום וברכה

נתחיל בחדשות הטובות.

אתם נמשכים האחד לשני (אם לא הייתם נמשכים – אז הייתה בעיה של ממש), ורוצים בקרבת האחד עם השני.

הקשר ביניכם מיטיב עמכם.

אתם באמת רוצים לחיות כראוי, ואפילו ניסיתם להיפרד.

הצלחתם גם לנהוג כראוי במשך חודשים רבים.

יש לכם את הבסיס לעשות את הדברים נכון.

ועשיתם את כל ההכנות הראויות: למדתם, ניסיתם, נפלתם, קמתם וכדו'.

מה אפוא הדבר הנכון לעשות ?

לגייס את השרירים הרוחניים שלכם, את כוח הרצון שלכם, את המשמעות העמוקה של קשר שאינו הולך בדרכים לא-ראויות, את הניסיון שלכם – ולהחליט כי אתם מסוגלים להיות מי שאתם רוצים להיות.

והשרירים הרוחניים הולכים ומתפתחים בדרך זו. שכן כשמצליחים פעם – זה גורר את הפעם הבאה, ואם נופלים – קמים ומנסים שוב, וכך תצליחו לעשות את הדבר הנכון.

כל טוב ובהצלחה גדולה

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות