שאל את הרב

מתי המשיח יבוא

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 02/11/20 13:42 טו בחשון התשפא

שאלה

שלום הרב,

לפני שאלתי אני רוצה לציין שאני מאמין בביאת המשיח בלב שלם, יש לי כמה שאלות ועליהן עוד שאלה. אני מאמין ומצפה למחכה למשיח כעל יום, אם למשל עבר חצי יום אני צריך בכל רגע ורגע לצפות למשיח שיגיע עכשיו? או בכללות באותו היום?

ועוד דבר: אני מאמין ומצפה למשיח אבל יש נבואות על ביאת המשיח שנראה( אני לא יכול לדעת אבל בכל זאת) שלא התקיימו ועל פי הנבואות המשיח יבוא אחריהן אז קודם כל: האם המשיח יכול לבוא לפני קיום הנבואה? שכן, אם נראה, שהנבואה לא התקיימה למה צריך לצפות למשיח בכל יום ויום הרי אם הנבואה לא התקיימה למה אנחנו צריכים לצפות? האם בזכות הציפייה שלנו המשיח יבוא לפני קיום הנבואה? אני עדיין מאמין בלב שלם ומצפה למשיח, רק אשמח שתסביר לי ותבאר את שאלתי. מקווה שהסברתי כיאות תודה.

עידו.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

ב"ה

ברכה ושלום.

אחד מעיקר הדת שלנו זו האמונה שהמשיח צריך להגיע ויכול להגיע כעת ברגע זה ממש היום!!!

ואם זה לא קורה בדקה הזו שאתה קורא את המילים האלו אז זה יכול לקרות בדקה הבאה .זה יקרה ובעזרת השם נקווה שנזכה .

וכבר כתב הנשר הגדול הרמב"ם שאנחנו לא נדע מה שיהיה עד שיהיה ואני מצטט לך את דבריו :

אל יעלה על הלב שבימות המשיח יבטל דבר ממנהגו של עולם או יהיה שם חידוש במעשה בראשית אלא עולם כמנהגו נוהג וזה שנאמר בישעיה וגר זאב עם כבש ונמר עם גדי ירבץ משל וחידה ענין הדבר שיהיו ישראל יושבין לבטח עם רשעי עכו"ם המשולים כזאב ונמר שנאמר זאב ערבות ישדדם ונמר שוקד על עריהם ויחזרו כולם לדת האמת ולא יגזלו ולא ישחיתו אלא יאכלו דבר המותר בנחת עם ישראל שנאמר ואריה כבקר יאכל תבן וכן כל כיוצא באלו הדברים בענין המשיח הם משלים ובימות המלך המשיח יודע לכל לאי זה דבר היה משל ומה ענין רמזו בהן.

אמרו חכמים אין בין העולם הזה לימות המשיח אלא שיעבוד מלכיות בלבד יראה מפשוטן של דברי הנביאים שבתחילת ימות המשיח תהיה מלחמת גוג ומגוג ושקודם מלחמת גוג ומגוג יעמוד נביא לישר ישראל ולהכין לבם שנאמר הנה אנכי שולח לכם את אליה וגו' ואינו בא לא לטמא הטהור ולא לטהר הטמא ולא לפסול אנשים שהם בחזקת כשרות ולא להכשיר מי שהוחזקו פסולין אלא לשום שלום בעולם שנאמר והשיב לב אבות על בנים ויש מן החכמים שאומרים שקודם ביאת המשיח יבא אליהו וכל אלו הדברים וכיוצא בהן לא ידע אדם איך יהיו עד שיהיו שדברים סתומין הן אצל הנביאים גם החכמים אין להם קבלה בדברים אלו אלא לפי הכרע הפסוקים ולפיכך יש להם מחלוקת בדברים אלו ועל כל פנים אין סדור הויית דברים אלו ולא דקדוקיהן עיקר בדת ולעולם לא יתעסק אדם בדברי ההגדות ולא יאריך במדרשות האמורים בענינים אלו וכיוצא בהן ולא ישימם עיקר שאין מביאין לא לידי יראה ולא לידי אהבה וכן לא יחשב הקצין אמרו חכמים תפח רוחם של מחשבי הקצים אלא יחכה ויאמין בכלל הדבר כמו שבארנו."

אז אחרי שקראת את דבריו של הרמב"ם לא מותר לך אלא לא לחשב קיצין וכדומה אלא לשבת וללמוד תורה או לקרוא פרק תהילים ואו לעשות מעשים של גמילות חסדים ועזרה לזולת כדומה.

כי אמרו חכמים "מה יעשה אדם וינצל מחבלו של משיח? יעסוק בתורה ובגמילות חסדים,

בברכה,

עוזיאל אליהו,

.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות