שאל את הרב

מעבר בית ספר בכיתה יא

הרב חנן שוקרון הרב חנן שוקרון 12/12/21 22:24 ח בטבת התשפב

שאלה

שלום הרב!

למדתי באיזה תיכון שאמא שלי מההתחלה פחות אהבה את ההשקפה .

ההורים שלי שניהם מאוד רצו שאעבור אבל רציתי להישאר עם החברות ואז פשוט בכיתה יא ראיתי כמה קשה להם להראות את ההידרדרות שלי ושל החברות .. אז פשוט החלטתי לשמח אותם ולעשות מה שהם אמרו ולעבור לתיכון של חב"ד שהוא באמת באמת תיכון מושלם!

הרגשתי שאני מתחזקת רק יותר ויותר ושההשקפה היא מה שההורים שלי רצו והבנות שם צדיקות ממש ומעוררות השראה.

יש לי קצת קושי שאני מרגישה אכזבה שעברתי ואני לא רוצה להגיד את זה להורים שלי כדי לא לבאס אותם כי הם כל כך שמחים, וכל הזמן הם אומרים לי כמה שהם גאים בי , והם עוזרים לי בהכל בלימודים כדי שאני ירגיש טוב ושאני יהיה שמחה . אבל בלב , כל הקושי של להשלים כמויות של חומר ולהשלים בגרות שחסרה לי וכל היום להיות במרדף אחרי להשיג חומרים חושבת בבית שעות להשלים, אני אומרת לעצמי בלב למה עשיתי את זה? יכלתי להישאר שם ולהצליח בלימודים פי 100 כי אני בקצב שלהם ופתאום שאני מהאלה שמבקשות חומר זה הכי לא אני. אני תמיד השקעתי את כל כולי בלימודים והיום מבקשים ממני חומר , ולא אני מהם .

ואני מרגישה שפשוט הרסתי לעצמי את האפשרות לצאת עם תעודת בגרות מושלמת ועכשיו בעצם הכל יותר קשה לי.

מה אני עושה ?? איך אני מתגברת על המחשבות האלו ?

אני יכולה להגיד להשם כביכול שעשיתי את זה בשבילו, בשביל הרוחניות שלי ולהקשיב להורים שלי וככה שיעזור לי להצליח בלימודים ? זה לא נקרא תנאי?

תודה ואשמח לתשובה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

לשואלת שלום,

ראשית כל אני רוצה לחזק אותך. דעי לך שבחיים שלנו יש כל מיני תחומים ושיקולים שמשפיעים על ההחלטות שלנו, וכשניגשים לקבל החלטה קודם כל צריך למיין את השיקולים לפי סדר החשיבות שלהם.

את עשית החלטה כשבראש מעייניך היה העולם הרוחני שלך ועבודת השם, ולכן נתת לו משקל יתר על פני הרמה הלימודים וכדומה. אני חושב שביצעת שיקול נכון.

אלא, שאת נתקלת בקשיים בנפש שלך וזה גם משפיע על העולם הרוחני, וזה גם שיקול.

אני מציע להרים את המבט ולהבין שהדבר החשוב בחיים זה היהדות שלך. גם אם לא תצליחי לימודית כאן כמו בתיכון השני, לא נורא. כי את העיקר את סופגת. וחברות בתיכון אלו חברות שנשארות איתך, ויש לך סביבה חיובית שמקדמת אותך ולא מורידה אותך.

אנחנו לא עושים תנאים עם הקדוש ברוך הוא אבל בהחלט אפשר להזכיר את זה כזכות בתפילות.

בהצלחה רבה!

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות