שאל את הרב

מרגישה שאני כל הזמן משתנה - מי אני??

חדשות כיפה חברים מקשיבים 20/04/21 03:33 ח באייר התשפא

שאלה

כבר מלא זמן שהשאלה הזאת מציקה לי, ואני לא יודעת לענות לעצמי עליה.. אני לא סגורה על מי אני וזה ממש מציק.. אני מרגישה שאני כל הזמן משתנה, הדעות שלי משתנות הלבוש שלי הדיבור הרצונות החלומות החברות.. חלאס! אני רוצה להחליט כבר מי אני ומה אני רוצה להיות.. שמתי לב שזה משתנה עפ'י מקומות(אבל לא רק),במקומות מסויימים אני כזאת ומדברת ככה ומתלבשת ככה ובמקומות אחרים אני ההפך הגמור ברמה שאני לא מזהה את עצמי ומרגישה שחקנית שרוצה להרשים או משהו..

נימאס לי!

תשובה

שלום שירה ותודה על הפנייה.

ראשית אני רוצה לשבח אותך! כמה בגרות והבנה יש בך! כמה מודעות לתהליך הכל כך חשוב שעוברים בני נוער בשלב בו את נמצאת, המסע למציאת עצמינו. אני נדהמת מהישירות שבך והרצון האמיתי להיות כמה שיותר כנה עם עצמך ולהוריד את המסכות.

תני לי להרגיע אותך ולומר שאין טבעי מזה! גיל ההתבגרות הוא ה-גיל לנסות דברים, לבחון את עצמינו ולבנות את אישיותינו. זו המהות של שלב זה, שלב כל כך מיוחד וחשוב שבו אנחנו מעצבים את האדם שאנחנו, משתדלים לשמר את הטוב ולשפר את הפחות טוב. ניכר שאת מודעת לתהליך שאת חווה כרגע וזה מהמם, כל הכבוד!

"ברומא התנהג כרומאי"

אני מניחה שיש במה שאת אומרת גם מן הרצון להשתלב, כאשר אנחנו נמצאים בקבוצות אנשים בסגנון מסויים ננטה להחצין את התכונות בנו שמתאימות לסגנון הזה או אפילו להציג תכונות שאין בנו במטרה להשתלב בקבוצה הזו. אין ברצון להשלב שום דבר רע, ואם את מרגישה יותר בנוח בחברת אנשים מסויימים להבליט תכונות אופי שנמצאות בך ובדרך כלל לא מקבלות כל כך ביטוי זה טבעי לחלוטין וזה מעולה, אך חשוב לשים לב שאת כנה עם עצמך ולא מציגה תכונות שאת לא שלמה איתם רק בשם הרצון שיקבלו אותך ושתשתלבי.

אני מציעה לקחת גם זמן לעצמך בין כל החברה והפעילויות, זמנים בהם את רק עם עצמך, מנסה להרגיש את עצמך, להבין מי את. תחשבי מה עושה לך טוב, לאילו תכונות את יותר מתחברת. יכול להיות לדוגמה שהרבה בנות אוהבות ללכת לסרט אבל את מרגישה שזה לא בשבילך ולא נהנית מזה. קחי זמן ללמוד אותך.

הקיפי את עצמך באנשים שאת מרגישה איתם בנוח. אם בקבוצות סויימות את מרגישה שאת לא עצמך כפי שציינת ושאת מרגישה שם שחקנית שרוצה להרשים, אולי כדאי שתתרחקי מהמקומות האלה ותתחברי לאנשים שאיתם את מרגישה בנוח להיות את ומרגישה שאת פורחת שם. לכולנו יש אנשים בחיים שהם יותר הסגנון שלנו וכאלה שהם פחות, ועלינו לבחור עם מי אנחנו מעדיפות להעביר את הזמן שלנו ולבלות.

דבר נוסף שאני ממליצה לך הוא לעיין בספרי מוסר, ספרים אמוניים שיכולים לסייע לך וללוות אותך בתהליך בניית אישיותך, למקסם את היכולות שבך ולהתפתח באופן עמוק יותר ובמעלה גבוהה יותר. אמנה כאן מספר ספרים שאני ממליצה מההיכרות שלי איתם לעיין בהם אפשרי בחברותא ואפשר לבד, איך שאת מעדיפה:

• החפץ חיים השיעור היומי- הלכות ומושגים בשמירת הלשון מחולקים ומסודרים ללימוד יומיומי.

• חברותא במסילת ישרים עם הדר גולדין (לגילך אני ממליצה ללמוד עד מידת הזריזות\הנקיות)

• באהבת עולם, דגן

• והרמב"ם היומי

אלה ספרים שבהם משתקפות תכונות נעלות שאנו יכולים לשאוף אליהן ולרצות לאמץ אותן לעצמינו ובנוסף דרכים לקניין מידות אלו.

מאחלת לך המון בהצלחה!!

את מוזמנת לשוב ולכתוב לנו שנית

תהילה

כתבות נוספות