שאל את הרב

איך להתלבש גם נוח וגם צנוע? אני כבר מיואשת מזה!

חדשות כיפה חברים מקשיבים 29/04/21 19:32 יז באייר התשפא

שאלה

אני בחורה דתייה. כל החיים אני לובשת חצאיות ושמלות צנועות, הבעיה היחידה שאני לא מרגישה איתן בנוח.

ניסיתי כל מיני סוגים וגזרות שונות ולא מצאתי משהו שמתאים ונוח לי.

הנושא הזה סובב אותי כל יום מחדש והוא מתיש אותי כי אני לא מוצאת פתרון.

מצד אחד אני רוצה לשמור על הצניעות וללבוש בגדים לפי ההלכה, אבל מצד שני מכנס נראה לי הפתרון הכי נוח ושיש ממנו מבחר בחנויות.

אשמח אם תוכלו לתת לי עצה איך לפתור את הדילמה שאיתה אני מתמודדת.

תודה!

תשובה

שלום אבישג.

בהחלט דילמה לא פשוטה שלדעתי אין בת דתיה שלא מתמודדת איתה היום. כל כך הרבה דגמים של בגדים נוחים יותר ואולי יפים יותר, ואני צריכה דווקא משהו מסויים שלא תמיד נמצא בחנויות.. איך מתמודדים?

תנסי למקד לעצמך: מה בדיוק לא מרגיש לך נוח? האם זה הבגד עצמו? או עצם הרעיון של 'לכסות' את הגוף שלי? או שסתם פשוט יותר נוח לך ללבוש מכנסיים? מיקוד של הבעיה יעזור לך להבין איך לפתור אותה, ואני אנסה להתייחס לפי מה שהבנתי (כמובן את תמיד מוזמנת לשאול שוב ולדייק למה בדיוק התכוונת).

קודם כל, הייתי רוצה להאיר נקודה מסויימת בעניין המאמץ. אם נחשוב על זה שניה, רוב הדברים שאנחנו עושים כדתיים הם דורשים מאמץ רב: לשמור את כל פרטי הלכות שבת, לנקות את כל הבית לפסח, לשמור על הראיה והשמיעה והדיבור והמעשים.. אין תחום שהקב"ה לא מבקש מאיתנו להתאמץ בו. מתיש, לא? אפשר להישאר בקושי, וזה בסדר. כמו כל דבר בחיים- קשה לנו אז אנחנו שואלות איך ולמה ומה.. אבל בואי שניה נשנה את התמונה: הקב"ה מאתגר אותנו. הוא דורש ממנו. נולדת בסיירת מטכ"ל של הקב"ה ועכשיו את צריכה לעבוד קשה ולהתאמץ כדי להוציא מעצמך הכי טוב, כדי לשנות ולהשתפר וללמוד כל הזמן, כדי להתקדם למעלה, וליפול ולקום ולתקן ולבנות מחדש.

יש אנשים שהחליטו שזה לא מתאים להם, ואני מקבלת את זה. לא פשוט לעבוד קשה כל הזמן. אבל שימי לב שככל שאנחנו 'מזיעים' יותר על משהו- הוא הופך להיות יותר שלנו, הופך להיות ממש חלק מאיתנו. לא סתם הקב"ה איתגר אותנו ככה, הוא רצה לעזור לנו להיות טובים יותר באמצעות המאמץ. ולכן כל העולם הזה מלא במאמצים, בדברים שלא תמיד נוחים לנו, ואנחנו עושים אותם כי אנחנו מאמינים בהם ורוצים שהם יקדמו אותנו, ורוצים להצליח לקדם בעזרתם את העולם. ושוב אם תשימי לב- עמל ומאמץ יוצרים שמחה וסיפוק ויכולת ליצור עוד ועוד. ודווקא להתאמץ, באופן מפתיע, זה נותן הכי הרבה כח..

אז נחזור לעניינינו. בואי נצא מנקודת הנחה שצניעות זה קשה ולא נוח. תשאלי את עצמך: האם אני מוכנה להתאמץ על זה? להתלבש צנוע גם אם זה לא הכי נוח בעולם וידרוש ממני לקנות רק בגדים מסויימים? האם אני מוכנה לשלם את מחיר הנוחות למען הקב"ה באופן כללי בחיים שלי? להתאמץ על דברים באופן כללי? גם לגדל ילדים ולפרנס אותם זה לא פשוט בכלל. האם אני מוכנה להפשיל שרוולים ולעבוד? אלו שאלות לא פשוטות בכלל, את צריכה לשבת ולענות עליהן עם עצמך.

ועכשיו בואי נאזן: נניח שהחלטנו שאנחנו מוכנים להתאמץ ולעבוד קשה בעולם הזה, עכשיו נגלה בסוד שזה גם משתלם. כמו שאמרתי, המאמץ יוצר שמחה וסיפוק והתקדמות, לעשות רק מה שבאלי ונוח לי וטוב לי קצת הופך אותנו לאנשים עצלנים ואגואיסטיים.. לעשות את האמת כי היא אמת זה נותן הרבה כח. שווה להתאמץ על משהו שמאמינים בו. וככל שהצער גדול כך השמחה והסיפוק והשכר גדולים יותר.

ולמרות שלפעמים זה נתפס אחרת, אפשר להתלבש צנוע ונוח. יש הרבה בגדים צנועים ונוחים, שמלות וחצאיות רחבות, חולצות פשוטות יותר וכו'. אולי יותר קשה למצוא אבל ב"ה יש היום שפע. אף פעם לא נגיע למצב של 'לזרוק' על עצמי טרניג ולצאת מהבית, אבל בהחלט לא חסר בגדים נוחים וצנועים.

ואם אפשר לנפץ עוד הנחת יסוד: אפשר להתלבש צנוע ויפה. לפעמים נראה שאם אני צנועה אז אני בהכרח גם מכוערת.. אז זהו, שלא. יש הרבה בגדים צנועים מהממים, אציליים ומדגישים יופי פנימי. תחפשי את הבגדים האלה, ולא פחות מזה תחפשי בתוכך את הרצון והשמחה לעשות את דבר ה'.

צניעות זו התמודדות. זה קשה ואסור להתעלם מהקושי. תמשיכי לנסות להתמודד איתו בצורה שתיתן לך כח. תחפשי בגדים יפים ונוחים ובמקביל תזכירי לעצמך מדי פעם כשגם אם לפעמים באלך ללבוש מכנסיים- ריבונו של עולם מסתכל ומעריך את המאמץ שלך, וכגודל המאמץ כך גודל השכר וההתקדמות שלך.

מוזמנת להמשיך ולשאול כאן, בווצאפ או במוקד הטלפוני, בשמחה.

בהצלחה רבה,

הודיה

כתבות נוספות