שאל את הרב

איך לדייק את חיפוש הזוגיות? להתפשר או להישאר לבד?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 13/04/22 14:11 יב בניסן התשפב

שאלה

בשנים האחרונות בחיי סוף סוף אני התחלתי להרגיש את הצורך בזוגיות, עד עכשיו זה פשוט לא דיבר אלי או העסיק אותי כל כך כל הנושא הזה.

מאז יצאתי לכמה דייטים ואפילו הייתה אחת רצינית לתקופה. אבל אני פשוט מרגיש שאף אחת לא מתאימה לי, אני פשוט מרגיש שאני לא יכול להתפשר אפילו על הדברים הכי קטנים בכל מה שקשור לזוגיות ונישואים. ועד היום כל בחורה שפגשתי הרגשתי שאם אני ממשיך, אני מתפשר ומוותר על דברים בזוגיות.

עכשיו זה לא שאני עילוי, או איזה משהו מיוחד שאני מרשה לעצמי ״לפסול״ על כל דבר קטן, ההפך, אני חושב שאני ההפך הגמור מעילוי, ובאמת שאין לי הרבה מה להציע ואני בטוח שרוב הגברים בארץ יותר אטרקטיביים ממני.

אז יש כאלה שיגידו לי ״תתפשר, זה לא שאתה מציאה גדולה, גם היא מתפשרת על הרבה דברים בזה שהיא יוצאת איתך״

אבל אני פשוט לא מוכן לחיות עם המציאות הזאת שבה אני צריך להתפשר על הבנאדם שאני הולך לחיות איתו את חי, בין אם זה קשור למראה החיצוני , בין אם זה לערכים שאני מאמין בהם, ובין אם זה כל דבר אחר, פשוט לא מוכן להתפשר!

מכל המחשבות האלה אני מוצא את עצמי מפנטז מערכות יחסים שברור לי שלא באמת יכולות לקרות, אבל זאת המציאות היחידה שאני יכול לאהוב מישהי, בלי להתפשר על משהו, גם אם זה בדמיון.

והשילוב של כל המחשבות האלה גורמות לי לתהות, אולי פשוט נגזר עליי לחיות לבד? הרי כולם מוותרים על משהו בשביל זוגיות, ואני פשוט לא מוכן לוותר, ואני לא מאמין שקיימת בעולם בחורה שאני אגדיר כ״מושלמת״שאני לא אצטרך לוותר על שום דבר כשאני בוחר בה, שתרצה אותי , כמו שאמרתי אני לא מציאה.

אז יש סיכוי שבאמת פשוט נגזר עלי לחיות חיים של דמיונות ופנטזיות, אבל לחיות לבדי כל החיים?

תשובה

הי עידן.

התהליך שאתה עובר והתחושות שלך נשמעות לא פשוטות. תהליך חיפוש זוגיות באמת יכול להיות לפעמים מייאש ומתסכל. לא סתם נאמר 'קשה זיווגם כקריעת ים סוף'. זה תהליך שיכול להיות מורכב ולהעמיד שאלות לא פשוטות. כמו אלו שאתה מתאר. המחשבה שאולי אין אף אחת שמתאימה לי. חוסר הכוחות לפעמים להמשיך את החיפוש והמחשבה שעדיף כבר לבד.

אתה מתאר את עצמך כ 'לא מציאה' וגם 'לא עילוי'. כדאי לזכור שבתוך החיפוש הזה צריך להגיע עם ענווה, אבל לא עם ביטול עצמי. משמעותי לדייק עבור עצמך מה אתה מביא איתך לתוך הזוגיות. יחד עם ההבנה מה המורכבויות שאתה מביא איתך. אומנם כמו שכתבת אין בעולם אדם מושלם, אבל אנחנו רוצים להאמין שלכל אדם יש מישהו שמשלים אותו. אולי זו המשמעות האמיתית של מושלם. בנוסף, ההבנה מה אתה מביא איתך יכולה לעזור לך גם בהבנה מה אתה מחפש.

העלית את שאלת הפשרות. ממליצה לעשות הפרדה בין התפשרות לבין מציאותיות. להתפשר אתה יכול על חולצה. אבל לא כדאי להתפשר על בת זוג. לפעמים כשאנשים מתפשרים זה מופיע גם בתוך הקשר הזוגי. למשל אם רבים, הקשר הוא רק התפשרות, אז יכול להיות קל יותר לוותר עליו.

לצד זאת, כפי שאמרת, החיים הם לא וולט דיסני ולא נטפליקס. כנראה שלנסיכה על הסוס הלבן יהיו כמה חסרונות. אבל כנראה שהם יהיו חסרונות שתהיה מוכן לחיות ולהתמודד איתם. כמו שהחסרונות שלך יהיו כאלה שהיא תהיה מוכנה לקבל. מציעה בנקודה הזו גם לזכור שכנראה את המורכבויות העמוקות יותר של בת הזוג שלך תגלה רק כאשר הקשר יהיה גם הוא מעמיק ומאפשר.

אז מה יכול לעזור? הנה כמה כיוונים למחשבה.

1. לברר עם עצמך על מה חשוב לך יותר ומה חשוב לך פחות- על מה אתה חותך קשר? איזה הצעות אתה בכלל לא מוכן לשמוע? אל מול זה, למה אני מוכן לתת הזדמנות לתקופה? כמה זמן אני מוכן לנסות לבדוק מקומות שפחות וודאיים לי?

2. לחשוב על הקשרים שהיו לך, ובמיוחד על הקשר הארוך. לנסות לדייק מה היה בקשרים האלה נכון לך ומה פחות.

3. לדייק את הפנטזיה- פנטזיה היא לא רק דימיון רחוק. היא המשאלות לב והרצונות שלנו. זה לא מילים גסות. אולי תוכל להבין מה משמח אותך בפנטזיה? מה בתוכה זה רצונות על הזוגיות?

4. לשתף- אתה מתאר חברים שלא מבינים את התחושות שלך. האם יש מישהו שכן אפשר לשתף אותו ברצונות או להתייעץ על התהליך? בנוסף, אחרי שהדברים יהיו לך מדויקים יותר כדאי את המסקנות לשתף עם אנשים סביבך. אולי הם מכירים מישהי?

5. להתנסות בראש פתוח- אם יש דברים שהם לא לחלוטין קו אדום שאתה לא מוכן לוותר עליו, אולי תנסה? יכול להיות שתגלה שחלק מהדברים לא כול כך דרמטיים כמו שחשבת. הכוונה היא לא להתפשר או לעשות משהו נגד הערכים שלך. אלא לבדוק את עצמך באמת מול הדברים.

לסיכום: תיארת בשאלתך באופן חשוף וכנה את הקושי בחיפוש בת זוג ואת חוסר הרצון להתפשר. ראינו שאלו שאלות המופיעות אצל רבים. דיברנו על החשיבות להגיע מתוך הכרות עצמית עם הכוחות כמו גם עם החולשות. בנוסף, דיברנו על ההבדל בין התפשרות לבין מציאותיות. הצענו מספר דרכים להתקדמות: בירור עצמי, שיתוף והתייעצות עם הסביבה והתנסויות נוספות.

בכל מקרה כדאי לזכור כי זה תהליך שיכול להיות ארוך ושכולל בתוכו, מעבר לחיפוש של בת הזוג, גם הרבה בירור והתבוננות עצמית. נסה לראות גם את החלקים האלה, למרות הקושי והכאב. אתה מוזמן כמובן לשוב ולפנות גם אלינו. כאן, בווצאפ שלנו או במוקד הטלפוני.

שיהיה הרבה בהצלחה בתהליך הזה!

אודיה

כתבות נוספות