שאלה
ב"ה
לכיפה
שלום כבוד הרב צבי יניר
דברים כד י
כִּי-תַשֶּׁה בְרֵעֲךָ מַשַּׁאת מְאוּמָה לֹא-תָבא אֶל- בֵּיתוֹ לַעֲבט עֲבטוֹ
תורה תמימה
כי תשה ברעך - אין לי אלא מלוה, מניין לרבות שכר שכיר והקפת חנות, ת"ל משאת מאומה (דוגמא שמעון קנה בהקפה במכולת, אסור לבעל המכולת לבוא אליו הביתה לקחת משכון).
לא תבא אל ביתו - לביתו אי (אין) אתה נכנס אבל אתה נכנס (אם נתת שירות עבודה כגון) לשכר כתף (סבלות) לשכר חמר (נוהג חמורים) לשכר פונדק לשכר דיוקנאות (ששכר אותך לצייר) (רק בהלוואה אסור להכנס לבית החייב)...
האם אין סתירה ?
לרבות שכר שכיר
אתה נכנס (אם נתת שירות עבודה כגון) לשכר כתף
תודה ממשה
אהבתם? עוד תכנים בלעדיים באפליקציה של כיפה. הורידו עכשיו
תשובה
תלמוד בבלי מסכת בבא מציעא דף קטו עמוד א
לצד שני: לביתו אי אתה נכנס, אבל אתה נכנס לשכר כתף, לשכר חמר, לשכר פונדק, לשכר דיוקנאות. יכול אפילו זקפן עליו במלוה - תלמוד לומר משאת מאומה
כלומר שכר עבודה מותר להיכנס לביתו אא"כ זה הוגדר במפורש כהלוואה (זקפן עליו במלווה)