שאל את הרב

להאמין שמישהו הוא בן הזוג שלי גם אם כרגע לא מסתדר?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 27/01/22 03:16 כה בשבט התשפב

שאלה

היי אשמח לעזרה.

אני בנאדם מאד מאמין והאמונה שלי מאד התחזקה בשנים האחרונות בהשם ואני מאמינה בכוחות שלנו.

הכרתי לא מזמן מישהו (לא הכרנו לעומק) שמצא חן בעיניי ,בעיקר מה שמשך חן בעיניי זאת האמונה שלו הגישה שלו לחיים , ביקשתי עזרה מהקב"ה שאם זה נכון לי שיעזור לי להגיע אליו ובאמת כך היה , העזתי אומץ ושלחתי לו הודעה שאני מעוניינת להכיר אותו..

הוא ענה לי שמצד אחד זה מאד מחמיא לו מצד שני שלא מזמן הוא יצא מקשר ולכרגע הוא לא מעוניין להכנס לקשר..

מודה שבהתחלה זה מאד קצת ביאס כי בכל זאת עד שהקב"ה עזר לי וגם עד שקיבלתי אומץ להיחשף מולו , אבל מצד שני אני מרגישה שהוא האחד שלי אומנם אני לא מכירה אותו לעומק אבל מצד שני משהו ברושם שלו וביחס הכללי לסביבה שלו מאד גורם לי להרגיש שהוא נכון לי ,ואני מאד מאמינה שלמרות שהוא לא פנוי לזה כרגע ,משום מה יש לי הרגשה שבזמן הנכון אנחנו נפגש ,האם זה הגיוני שארגיש ככה? ואני לא מדברת ממקום של "מאוהבת" כי זה לא שפיתחתי רגש לאותו אדם , אלא אני באמת מאמינה שזה משהו שיכול לקרות.

אני מודה שיש לי הרבה שיח עם השם בנושא,

ואני מוצאת את עצמי אומרת להשם "שאני מאמינה תפגיש בנינו בזמן הנכון" כי אני מאד מאד מאמינה בזה ,האם זה בסדר והאם זה באמת הגיוני שאני אהיה בטוחה בדבר בצורה כ"כ חזקה

תודה מראש

תשובה

שלום יקרה,

אני מעריכה את החיבור שלך אלייך, את היכולת לחוש שאת נוגעת במשהו שטוב לך. מעריכה את האמונה שלך בה' ואת השיח הפשוט בין אב לבת.

הקב"ה שלח אותנו לעולם עם נשמה פנימית שהיא חלק אלוק ממעל. הקב"ה מדבר איתנו דרכה ודרך המקרים שמתרחשים לנו במציאות.

אני אסביר, לא סתם אנחנו יותר מתחברים ונמשכים לדברים מסוימים- עבודה מסוימת, איש מסוים, חברות מסוימות.. הקול הפנימי שבנו מוביל אותנו אל השליחות שלנו, אל מה ששייך לנו.

בנוסף, יש לנו השגחה פרטית שפוגשת אותנו דרך המציאות. דרך המקרים שהקב"ה שם אותנו בהם והאנשים שסביבנו.

פעמים המציאות נוגדת את הרצונות שעולים בנו. את מה שרצינו שיקרה, את מה שציפינו לו והאמנו בו כל כך. קודם כל, זה קשה ומתסכל ומציף מבפנים. אני כל כך מבינה אותך ואיתך בזה.

האמירה שלנו כלפי ה', היא 'אני יודעת מה טוב לי- הנה זה זה.. זה שייך לי'. זו אמירה מובנית אבל היא לא בהכרח טובה לנו. כי היא אומרת, 'אני מחזיקה חזק חזק ולא מרפה, כי אני יודעת'.

האם אני באמת יודעת? לא בהכרח. האם מה שאני מאמינה בו בהכרח טוב לי? לא בטוח.

אני מציעה לך

ראשית, להבין אותך. זה קשה לרצות מישהו והוא לא שם. זה קשה שאתה חושב שהגעת למקום אבל אולי לא..

לאחר מכן, לנסות להבין.. האם את בעמדה של מחזיקה- 'אני יודעת' או בעמדה של אמונה- 'ה' יודע'?

כשאנחנו בעמדות של מחזיקה אז אנחנו לא מפנות מקום לטוב האמתי של ה' להגיע לפתחנו, אנחנו מוציאות מאמץ יתר ולא בהכרח שמה שאנחנו חושבות זה מה שיקרה בסוף ומה שנכון לנו.

אני חושבת שזה זמן של התחזקות באמונה שמה שנכון לך מאת ה' יגיע. להיות פתוחה לכל טוב באשר הוא. גם אם הוא שונה ממה שחשבת ותכננת.

בהצלחה נשמה,

יהודית

כתבות נוספות