שאל את הרב

קשה לי להיות עצמי בסביבת בנים!

חדשות כיפה חברים מקשיבים 30/06/22 22:59 א בתמוז התשפב

שאלה

היי!

זה שאני שואלת אתכם זה כבר דרך שעברתי והתגברתי על החשש הזה אז תודה.

זו מחשבה מאוד מוזרה, ובטח תהיו בהלם מהמחשבה הזאת אבל פעם שהייתי קטנה, הייתי בטוחה שכל אדם שאני פוגשת יש פוטנציאל לחתונה. ברור שממוקם בוגר אני לא חושבת על זה אבל תמיד יש איזה חלל מוזר שאני לא יכולה להגדיר אותו והוא תמיד יושב שם, עמוס, מפריע לתפקד ובעיקר בעיקר לא נעים.

אני חושבת שהנושא הזה מלווה אותי מאז שהייתי קטנה, וזה מבאס ומעייף שכל פעם שאני בסביבה מעורבת המוח שלי ישר חושב על דברים אחרים. פעם זה היה- איך אני נראית, מה אני משדרת, איך אני מתנהגת. עכשיו ב"ה הרבה פחות אבל שאני עובדת באינטראקציה עם גברים אני לא יכולה לעבוד נורמאלי. מאז שאני זוכרת את עצמי תמיד שהיה בסביבה שלי גבר לא הייתי אני. הייתי בסניף נפרד ותמיד לא הרגשתי בנוח להיות סביב הבנים, ובגלל זה לא הייתי כל כך שותפה בסניף.

אני לא יודעת מה הפתרון של זה, אני לא יודעת אם יש לזה אחד. אני מקווה שבהמשך החיים שאני אמצא את הזיווג שלי, א- זה יהיה ממקום נכון וטוב, וב- שזה לא יפריע לי כבר. זה עמוס נפשית עלי, ולא משחרר. תודה רבה על האפשרות לכתוב! זה גם עושה משהו! שה' יברך אתכם!

תשובה

שלום לך יקרה.

דבר ראשון כל הכבוד על התהליך והצעד לשאול שאלה. לא פשוט להעלות שאלה כזו בפני עצמינו ולהודות בקושי או בבלבול שאנחנו נושאים איתנו ועוד יותר מורכב לשתף מישהו אחר, ולפעמים אפילו מביך שאלו המחשבות שעולות לי. החוויות שאת מתארת בשאלה נשמעות ממש לא קלות, קשה להקפיד על חברה נפרדת ובכל התקלות עם בנים להגיע לערבוב פנימי שכזה גם התחושה של העומס שזה יוצר והרגשה של אכזבה קטנה מעצמי על התנהלות כזאת גם מאוד מכבידה…

בשאלתך את מתארת מחשבה או הרגשה לא נעימה שנמצאת כשאת באינטראקציה עם בנים ועל מחשבה שכל אחד פוטנציאלי לחתונה, חלל שאת מתארת שנוכח בסביבת עבודה עם בנים, ומחשבות מבלבלות שנמצאות כל הזמן כשאת בקרבת בנים. חשוב להבין שזה מצב הגיוני. אדם ששומר על עצמו ירגיש הרבה פעמים מבולבל ולא בנוח בסביבה מעורבת ויחשוב יותר מדי על התנהגותו בגלל שהוא לא רגיל לזה. זה מראה על רגישות גדולה שמגיעה בדרך כלל מזה שאת לא רגילה לכך ולא מצביע בד"כ על בעיה מסוימת… אמחיש את זה בעזרת דוגמא- אדם שכל החיים לא יאכל סוכר או דברי חלב, כשהוא יאכל לראשונה הוא ירגיש כאבי בטן מכיוון שגופו לא רגיל לכך ויגיב שונה לאדם שיהיה מחוספס יותר בגלל שכבר מגיל קטן הוא היה רגיל לאכול דברים כאלו... בנוסף יש פה נקודה נוספת של תגובה לסביבה. כולנו מתנהגים בצורה מסוימת כתגובה לסביבה שאנחנו נמצאים בה, אם לא היית יודעת שיש בנים בסביבה בטח היית מתנהגת בצורה יותר משוחררת וזאת נקודה שמחברת אותנו ליציבות ועמוד שדרה שמתנהל על פי רצוננו הפנימי ולא דווקא על פי מה שהחוץ מכתיב לנו.

אז מה בכל זאת אפשר לעשות?

1. הרגישות הזאת היא מבורכת וכדאי לקבל אותה. לרוב בנות לא נתקלות בקושי כזה כשהם מחפשות בעל ושותף לחיים ודווקא ההפך, זה נותן מקום של יחס אחר בנפש ולא ערבוב או סנוור ממלא קשרים שונים שהיו בעבר. ולכן אציע לך בגלל הרגישות הזאת לנצל הזדמנויות קטנות במפגש בחיים עם בנים בעניין הזה. עם הנהג באוטובוס, עם מוכר, לסגל לעצמך שוב ושוב את המחשבה שהנה הוא אדם רגיל כמוני עם רצונות ושאיפות וכאבים ולא רק 'בן'. כשתתחילי לתרגל זאת עם אנשים שונים ביומ-יום יהיה לך קל יותר גם מול בנים שתפגשי בעבודה ויהיו בגיל שלך או רלוונטים יותר לקשר וכך תתרגלי שכל גבר הוא אדם רגיל בפני עצמו ולא מישהו שהדבר היחיד שמקשר בינינכם זה פוטנציאל לקשר.

2. כדאי לבדוק את עצמי מול חברה במקומות נוספים- האם זה פוגש אותי מול חברות במקומות מסוימים? שאני מרגישה שאני צריכה להגיב באופן מסויים? שאני חשה מתח בהתנהגות ליד אנשים אחרים? אם כן בדרך כלל זה ינבע מאותו המקום בנפש. של צורך לחזק את היציבות הפנימית שלי בהתנהגות במקומות אחרים בחברה.

3. עוד דבר שתוכלי לעשות ולקבל מענה והכלה גדולה יותר הוא לפנת למוקד הטלפוני שלנו, מספרו הוא *8298 או במוקד הוואטסאפ 052-468-3927 ויש שם משיבות שישמחו מאוד לעזור לך. תקבלי בו גם מקום בטוח לשיתוף והבנה של המורכבות ותוכלי יחד איתן ולקבל ליווי צמוד ומותאם יותר.

לסיכום: ראינו שזאת דרך משמעותית שעשית לשאילת שאלות ולפתוח את הנושא הזה, הבנו שאלו הרגשות טבעים מאוד והגיוניים ושזאת רגישות מבורכת. אמרנו שנבדוק במקומות נוספים בחיים האם זה קורה מול אנשים אחרים ואז כדאי לעבוד על הנקודה של היציבות הפנימית שנאמנה לרצון הפנימי שלי ולא מושפעת מהסביבה.

כמובן שנשמח לשמוע ממך עוד, את מוזמנת תמיד לחזור ולפנות.

הרבה הצלחה בעזרת ה' בהמשך הדרך

כל טוב

ורק אור

תחיה

כתבות נוספות