שאל את הרב

איך להרגיש ולהתחבר אל ה' בכל דבר?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 16/03/20 11:02 כ באדר התשפ

שאלה

לאחרונה אני מרגישה חוסר חיבור אל ה׳. יש לי רצון עז להרגיש את הקב"ה בכל דבר שאני עושה ובזמן האחרון אני מרגישה שזה נעלם לי. לכן אשמח לעצות וטיפים איך לראות את ה' בכל דבר במציאות ולהרגיש אותו כל הזמן.

תשובה

שלום יקרה.

אפשר לשמוע מהשאלה שלך רצון לחיבור וקרבה אל הקב"ה. אני מרגישה שאת מאוד מחוברת לעצמך ולכן את מצליחה להגיד בכנות שכרגע את בתקופה שיש בה פחות חיבור אל ה', תקופה שבה הנוכחות שלו לצידך פחות מורגשת.

הקשר שלנו עם הקב"ה הוא מיוחד ועמוק. בחיים של אמונה יש עליות וירידות, יש תקופות שבהן אנחנו מרגישים קרבה גדולה ובאופן טבעי גם תקופות שבהן מרגישים קרובים פחות. באופן כללי, מערכות יחסים בחיינו הן דינאמיות, והן משתנות ומתבגרות יחד איתנו. קשר של אמא וילדה בגיל שלוש לא זהה לקשר של אמא וביתה בת השש עשרה. באופן דומה (ושונה כמובן), גם הקשר שלנו עם הקב"ה עובר תהליך. האופן שבו את תופסת את הקב"ה והמקום שאת נותנת לו בחיים שלך שונה מאיך שזה היה אצלך בעבר, ויכול להיות שתחושת הריחוק שאת מתארת היא חלק מתהליך של שינוי.

אפשרות אחרת היא שהתחושות נובעות כתוצאה מאירוע מסויים, שאולי גרם לאכזבה או כעס כלפי הקב"ה, או שאלות באמונה. שווה לחשוב אם התחושות שלך יושבות על משהו ספציפי, ואם כן אז לנסות לדייק מה הוא ולתת לו מקום..

בכל מקרה, אשתף אותך בכמה טיפים שלי-

1. קבלה טובה- לקבל על עצמך משהו שכביכול מוקדש לה'.

זה יכול להיות ספר שאת בוחרת ללמוד, כגון פרשת שבוע, שמירת הלשון, מסילת ישרים וכו',

מידה שאת רוצה לעבוד עליה,

הלכה שאת מקבלת על עצמך להקפיד עליה יותר, או כל רעיון אחר שעולה לך.

המטרה היא לתת עוד תשומת לב לעבודת ה' ולהנכיח אותה ביומיום, ומתוך זה גם להרגיש יותר קרובה אליו.

2. חברותא- למצוא חברה טובה, מדריכה, אמא או דמות אחרת שאת מרגישה בנוח איתה, ולקבוע איתה לימוד משותף. גם פה יש עוד תשומת לב לעבודת ה', ומעבר לכך תוכלי לפתח שיח על הנושא וללמוד גם על עבודת ה' של החברותא שלך בנוסף לספר עצמו.

3. הסתכלות- להרגיל את עצמך לחפש את הקב"ה במה שקורה לך ביומיום. זה יכול להיות בסוף היום, כשאת חושבת על היום שהיה- למצוא דברים שאת אומרת עליהם תודה לה' ולהזכיר לעצמך שזה ממנו. אני ממליצה אפילו לכתוב שניים-שלושה דברים בכל פעם ולהתבונן עליהם.

4. תפילה- ממש להתפלל על זה, על עצם הרצון להרגיש את הנוכחות של הקב"ה.

ומעל הכל, תזכרי שהבקשה לקרבת אלוקים היא גדולה ועוצמתית. כתוב בתהילים (כ"ז, י"ד) "קוה אל ה' חזק ויאמץ לבך וקוה אל ה'". ואומר על כך המלבי"ם: ".. אבל הקווי לה' היא תכלית לעצמה, עד שתכלית הקווי הוא שיחזק לבו ויחזור ויקוה".

הרצון להרגיש קרבה אל הקב"ה הוא מטרה בפני עצמה, ואני מאמינה שהוא פותח דלתות... מחזקת אותך ומתפללת שתצליחי להרגיש את הקב"ה איתך בכל צעד ולזכות לקרבתו.

מקווה שהצלחתי לעזור, בהצלחה גדולה!

עידית

כתבות נוספות