שאלה
שלום לרב
אני עובד ונמצא כרגע בארמניה . נשארתי לשבת הקרובה בלי יין. האם מותר לי לקדש על מיץ ענבים מתוצרת מקומית?
אם לא האם מותר לי לסחוט ענבים טריים בעצמי?
תודה
תשובה
שלום וברכה
הדרך הנכונה היא לסחוט ענבים.
מרגע סחיטת הענבים אפשר לעשות בהם קידוש.
כל טוב