שאל את הרב

יהדות כמחסום

חדשות כיפה הרב ישראל אלתר 28/07/19 22:41 כה בתמוז התשעט

שאלה

שלום לרבנים,

אני בתהליכי התקרבות ליהדות ואני מרגיש שבהרבה מקרים היהדות מונעת ממני לממש את מלוא הפוטנציאל שלי הדברים הכי פשוטים וביותר מורכבים.

לדוגמא: אני יודע שהיהדות לא מעודדת טיפוח עצמי, אני מוריד שיער בכמה חלקים בגופי באופן קבוע ופינצטה בין הגבות, אני הולך למכון כושר (אם להיות כנה, נטו בשביל המראה ולא בשביל אימון גופני שבזה היהדות כן בעד) ואני רוכש מידי פעם בגדים נאים כדי להיראות הכי טוב שאני יכול ואני יודע שהיהדות לא מעודדת את זה.

אני חושב בגדול, רוצה להיות מנכ"ל של חברה גדולה/שר חוץ בעתיד והיהדות שואפת לפשטות ולצניעות להנמיך אותי שאחשוב בקטן בפשוט ככה שמוטיבציה בעניין הזה מהיהדות אני לא מקבל,

אני רוצה מידי פעם לטוס לחו"ל בשביל לשאוף אוויר והיהדות אוסרת ומצמצמת אותי לארץ ישראל, למרות שבתמורה לכסף שלי אקבל הרבה יותר בחול מאשר המלונות היקרים בישראל.

אני מתעניין במגוון תחומים ורוצה להעשיר את עצמי, ללמוד יפנית, ללמוד פסיכולוגיה ומבחינת היהדות זה עבודה זרה כי אני בזמן הזה יכול ללמוד תלמוד וכדומה.

בשורה התחתונה אני לא רוצה למנוע מעצמי להתפתח ולבוא לידי מימוש עצמי.

ברגעים מסויימים

תשובה

שלום וברכה,

ברשותך לא אתייחס לדוגמאות הספציפיאות אותן הבאת כיוון שגם בהן יש דיונים ולא כולן בעייתיות או אסורות וחלקן אף מותרות.

כאשר אדם רוצה להשתתף בתחרות אולימפית הוא יוצר לעצמו אורח חיים כזה שמאפשר לו להשיג את מטרתו. לשם כך הוא אוכל דיאטה מסויימת מאוד שנותנת לו מספיק אנרגיה ובונה את גופו. בנוסף יש לו סדר יום שכולל בתוכו אימונים לא קלים ואף מפרכים. סדר יום זה נמשך לאורך זמן ארוך והדבר מצריך ממנו משמעת עצמית רבה.

כך הוא ממשיך עד אשר משיג את יעדו ומשתתף באותה תחרות.

כך הדבר ביחס ליהדות, יש לנו מטרה מאוד גבוהה ולשם כך יש להתאמץ על מנת להשיגה. ישנם דברים שבשלב הראשון עלינו לדחות מאיתנו ורק לאחר זמן נוכל לאמצם חזרה במינון זה או אחר. אבל על מנת להשיג את המטרה עלינו לרכוש משמעת עצמית חזקה, הזדהות עם המטרה ומאמץ רב.

כאמור, איני מתייחס לדוגמאות כיוון שחלקם מותרות לגמרי - אתה יכול להיות מנכ"ל מצליח של חברה גדולה ויחד עם זאת ירא שמים מופלג וחכם גדול - הכל תלוי בתוכנית אותה אתה מסגל לעצמך.

חזק ואמץ!

כתבות נוספות