שאל את הרב

טהרת המשפחה - קשה מאוד מאוד

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 23/05/22 21:37 כב באייר התשפב

שאלה

לרב שלום וברכה,

אשמח לעצתך בנושא שמירת טהרת המשפחה, אנחנו נשואים שנתיים, וב"ה משתדלים לשמור על טהרת המשפחה במלואה למעט פעמים בודדות שקצת נגענו, אבל יש משהו שממש מפריע לנו בריחוק בימים האסורים, הימים האסורים מרחיקים מאוד בנינו, בעיקר רגשית, עם כמה שמדברים על החשיבות של החיבור הרגשי בימים האלה אנחנו פשוט לא מצליחים לראות בזה שום דבר טוב וזה מרגיש שזה הורס לנו את הזוגיות, הריחוק מעסיק אותנו יותר מדי וכמה שאנחנו מנסים להעסיק את עצמנו בדברים אחרים זה לא ממש מצליח לנו. אולי החשק המיני של שנינו והצורך במגע חזק מדי כדי לא להיות ביחד חצי מהזמן.. אשמח מאוד לעצתך, שנינו על סף ייאוש אבל לא רוצים לוותר על שמירת ההלכה בנושא למרות שזה כרגע נראה לנו הפתרון הכי נוח ונכון כרגע. בצער גדול אני אומר לעצמי שלא הצלחנו לראות שום דבר טוב בשמירה על טהרת המשפחה ואשמח לעצת הרב

חשוב לי להגיד, הקשר שלנו לא רק מבוסס על מגע, בימים שאנחנו מותרים אנחנו מסתדרים מעולה גם בלי לפתור את המריבות רק בחיבוק אלא מצליחים לדבר בפתיחות מאוד גדולה, אבל בימים שאנחנו אסורים כל שיחה/ שהייה ביחד נהיית קשה מאוד

תשובה

שלום וברכה

זה קשה.

כפי שאת מתארת.

ולא זו בלבד, אלא שיש בזה גם הרחקה נפשית. לאמתו של דבר, פלא בעיניי מי שטוען אחרת. שהלוא הקירבה הגופנית היא חלק בלתי נפרד מהקירבה הנפשית, והמיניות היא חלק בלתי נפרד מהזוגיות.

אני לא יודע איך להקל על הקושי.

מה אני כן יודע ?

שני דברים:

ראשון בהם הוא שזו ההלכה. ההלכה לא הבטיחה לנו שהיא נועדה לעשות את חיינו טובים יותר. היא הבטיחה לנו שבכך שאנו שומרים על מצוות התורה ודברי חכמים אנו עושים את הדבר הנכון. לא זו בלבד, אלא שחכמינו לימדו אותנו להסתכל גם על מה שההלכה יוצרת בזוגיות - אולי דווקא מתוך הקושי: את האירוסין המחודשים שנוצרים בינינו, את הגעגוע, את חוסר השחיקה וכדו׳. כאמור, לא זה התנאי לקיום ההלכה, אבל לעתים יש בזה משהו מתוצאותיה.

והשני - כיוון שזו ההלכה, לפתח טקטיקות זוגיות להתנהלות במצב בו המגע אסור. זוגות רבים פיתחו את הדרך המיוחדת להם בזמן הזה. היצירתיות הזוגית עשויה להיות מופלאה, כשאנו יודעים שלמעשה אין לנו אפשרות אחרת, כי אחרת נקרוס.

האם אתם יכולים ללכת בדרך זו ?ֿ

כל טוב

כתבות נוספות