שאל את הרב

חתונה שבן הזוג לא מוכן לקראתה

חדשות כיפה חברים מקשיבים 11/03/20 20:29 טו באדר התשפ

שאלה

שלום,

אני ובן הזוג שלי ביחד שנה וחצי .

לפני כחצי שנה כבר התחלנו לדבר על חתונה ברצינות וסגרנו שעוד שנה וחצי הוא ישלוף טבעת .

עכשיו הוא אומר לי שהוא חשב על זה והוא לא מסוגל לעשות את כרגע . אמר שזה מוקדם לו מדי.

הוא לא יודע מתי כן אבל כרגע לא .

אני בעיקרון רציתי לאחר שנה וחצי של זוגיות שנעבור לשלב האירוסין, אבל כדי שגם אני והוא נתפשר זה על זה אמרתי אני יחכה שנה וחצי. אבל עכשיו אומר שגם את זה הוא לא מסוגל.

אני מתוסכלת כל כך ולא יודעת מה לעשות.

תשובה

שלום לך.

ראשית, יישר כח על הכנות בשאלתך, ועל רצונך בקשר רציני למטרה של בניית בית בישראל. מאחל לך שכך תזכי.

שנית, חשוב שתדעי, שישנם אנשים שמוכנים בשביל בת זוגם 'לנסוע עד סוף העולם', להוציא עליה סכומי כסף במתנות ותכשיטים, להחמיא לה בלי סוף, אבל עיקר כוונתם היא לספק את תאוותם (לאו דווקא תאווה גופנית), ולכן הם יעדיפו שלא להתחתן כרגע, כי את רצונם במערכת יחסים זוגית הם יכולים לספק גם ללא נישואין. כמובן שיש גם אחרים, אבל כדאי להבין שיש לאנשים כל מיני מניעים לקיים מערכות יחסים, ולא תמיד יש התאמה בין הכוונות של שני הצדדים.

לשאלתך, כל מטרת ההיכרות לפני הנישואין הוא כדי להקים בית נאמן. קשה לחשוב על מערכת זוגית עקרה מיסודה שאין לה מטרה של בניית בית. אם לא לשם כך- מה מטרת ההיכרות? הרי אפשר להגיע כך לידי שברון לב, מכשול בענייני היצר ועוד.

לכן אין כאן עניין רק שלו, האם הוא מעוניין להציע לך נישואין, אלא גם עניין שלך. עליך להבהיר לו שמטרת היציאה שלך להיכרות היא כדי להתחתן. אם הוא עדיין לא בכיוון – אולי הוא עדיין לא בשל לכך. יכולות להיות הרבה סיבות לאי הבשלות.

אז מה אפשר לעשות?

ראשית – לדבר איתו. בנועם וברוגע. לנות להבין יותר לעומק מה מצבו, איך הוא מרגיש, מה מקשה עליו או מלחיץ אותו, וכו'. כדאי גם לשאול האם הוא מתייעץ ומדבר עם מישהו על כך, או מקבל את כל ההחלטות לבדו. לפעמים קשה להתמודד לבד עם סוגיות כאלה, ואז נוטים עוד יותר להתבצר.

שנית (וזה לא פחות חשוב), כדאי לך למצוא מישהי להתייעץ איתה בנושא. מישהי קרובה, אמינה, שאת סומכת על התבונה שלה, שתדע לפני הכל להקשיב לך, לאפשר לך לשתף במחשבות וברגשות שלך, ואולי גם לייעץ וללוות אותך בדרך הזאת. אין ספק ששנה וחצי הם זמן ממושך, והקשר שחווית הוא ודאי משמעותי עבורך. יש מקום לברר האם אפשר להגיע להסכמות חכמות עם הבחור, או שאולי יתברר שבאמת פניכם לכיוונים שונים.

גם אם כך יקרה, כלומר שתהיה פרידה, אל תחשבי או תחששי שהתקופה הזאת הייתה "סתם" (או כמו שאומר השיר: בטח את אומרת שהכל היה סתם"...). להיפך. בכל קשר יש לנו הזדמנות לברר לעצמנו דברים, גם שכלית וגם רגשית. יש לנו הזדמנות לגדול, להעמיק, ולהכיר את עצמנו יותר. ולכן גם אם תהיה פרידה, חשוב שתזכרי שאת מגיעה למערכת היחסים הבאה בשלה יותר, גדולה יותר וחזקה יותר. וזו ברכה גדולה. במצב כזה תהיה לך אפשרות למצוא מישהו רציני יותר, שהמטרות שלך ושלו יהיו מתאימות לשניכם. מטרת ההיכרות אינה ניהול מערכת זוגית לא מחייבת שבסוף תתפרק- אלא המטרה היא אהבה מקודשת שתלך ותתעצם ותתעמק עד סוף החיים.

אנחנו כאן בשבילך לכל התייעצות עתידית.

מאחל לך שתבני את ביתך מתוך קדושה ואהבה אמיתית.

אבי

כתבות נוספות