שאל את הרב

חלומות, המשיח, הגאולה

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 20/01/21 15:10 ז בשבט התשפא

שאלה

שלום רב, שמי רוית, המורה שלי למחשבת ישראל הציעה לפנות אליך בשאלה לפירוש חלום ושמתי לב לצירופי מקרים בחיי המקושרים בדרך זו או אחרת לחלום.

החלום שחלמתי הוא:

הייתי בגינתי יחד עם הורי ואחיי, בשעות הערב המוקדמות (בשקיעה). מול ביתי ממוקם עמק ומשם מתחיל עיקר החלום. התחלנו לשמוע מנגינה הרמונית ונעימה לאוזן מכיוון העמק, וככל שהמנגינה הלכה וגברה התחילו להגיע מאותו אזור דמויות לא ברורות. כשהם התקרבו הצלחתי לזהות אותם בתור מלאכים, הם באו בקבוצות של 2 עד 4, לבושים בגלימה לבנה ובעלי זוג כנפיים לבנות גדולות איתן הן שהו בשמיים ועפו.

ככל שהמנגינה התחזקה כך הופיעו עוד ועוד מלאכים אך שמתי לב לקבוצת עננים ענקית שמגיעה מאותו אזור. על העננים הוצב סוג של מבנה עצום שקוף בצבעי שקיעה, זהב ורוד. היה מתוכו אור לבן בוהק. המבנה לא היה בנוי מחומר פיזי אלא מחומר רוחני שהרגש כמו משהו אלוהי.

בעוד המנגינה ממשיכה להתחזק מתוך אחד העננים יוצא פסל נחש עצום העשוי מזהב (כחומר פיזי), ראשו היה מהודר בשלושה אבני חושן האמצעי היה בצבע אדום ויחסית גדול, אך את השניים הנוספים איני זוכרת.

ככל שהנחש התקרב אליי הוא התפצל לשניים מחוברים בתחתית, בתוך הפסל היה המון מהצבע הזהב ומין אריכים בעלי דפוסים שחוזרים על עצמם.

אני לא זוכרת מה קרה בדיוק בנקודה זו אבל אני הרגשתי כאילו הנחש לקח אותי ואז חזרתי. איך שחזרתי הנחש לא היה והמוזיקה התחילה להיחלש והמלאכים היו בדרכם חזרה אל העמק יחד עם המבנה העצום. רגע לפני שהם נעלמו המלאכים אמרו לי שהם יחזרו בשנת 2024 והכל חלף.

-סוף החלום-

לאחר שהתעוררתי מן החלום התחלתי לחפש פירושים לפי הקבלה. ראיתי שהמבנה שהיה בחלום שלי זהה לחלוטין (מבחוץ)למבנה של בית המקדש.

והאריכים שהופיעו בבטן הנחש המוזהב זהים לאריכים שהופיעו בבית המקדש.

ללא קשר לחלום עצמו קראתי על הגאולה ועל 4 הפרשים. הבנתי שהגאולה מגיעה בשנה ה7 אלפים בסביבות שנת 2240. שמתי לב ש2240 ו2024 בעלי אותם מספרים ולכן אני רואה הקשר בין החלום לשנת ה7 אלפים, לימות המשיח והגאולה.

נוסף על כך יצא לי(פעם אחת) להירגע בגינתי ולשמוע את אותה מנגינה לזמן קצר, באותו הזמן הסתכלתי לשמיים וראיתי זוגות ציפורים עם כנפיים זהות לכנפי המלאכים שהופיעו בחלום עפים מעליי.

אני שמה לב לזה שבשנים האחרונות יש הרבה יותר מלחמות ומגפות בצורה לא הגיונית ולכן אני רואה הקשר לשני הפרשים: פרש המלחמה ופרש המגפות.

אשמח לדעת אם יכול להיות קשר בין החלום לגאולה, לימות המשיח.

ומה החלום ופרט המספרים בחלום יכולים לומר.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

בס"ד

שלום רב,

שמחתי מאוד לקרוא את הדברים שלך.

לפי אמונת היהדות החלום פועל לפי מה שמפרשים אותו. יש לך עין טובה להתבונן במציאות, את מחברת לכך את החלום שמתפרש רק לטוב. אין לי מה להוסיף על הדברים היפים והטובים שאת רואה בחלום ובהקיץ. תבורכי על כך שאת עסוקה בצפיה לישועה - זו מעלתם של צדיקים וצדיקות.

תיקון אחד: אל תתייחסי ברצינות לחישובי הקץ - אין מקום לציין לעצמנו תאריכים - הדבר עלול רק להזיק.

אצטט לך מדברי הרמב"ם בנושא (הלכות מלכים פרק יב): אלו הדברים וכיוצא בהן לא ידע אדם איך יהיו עד שיהיו שדברים סתומין הן אצל הנביאים גם החכמים אין להם קבלה בדברים אלו אלא לפי הכרע הפסוקים ולפיכך יש להם מחלוקת בדברים אלו ועל כל פנים אין סדור הויית דברים אלו ולא דקדוקיהן עיקר בדת ולעולם לא יתעסק אדם בדברי ההגדות ולא יאריך במדרשות האמורים בענינים אלו וכיוצא בהן ולא ישימם עיקר שאין מביאין לא לידי יראה ולא לידי אהבה וכן לא יחשב הקצין אמרו חכמים תפח רוחם של מחשבי הקצים אלא יחכה ויאמין בכלל הדבר...

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות