שאל את הרב

חלום על נחש צהוב ירוק

הרב אלדד יונה הרב אלדד יונה 19/07/22 00:13 כ בתמוז התשפב

שאלה

חלמתי על נחש בצבע צהוב ירוק שנמצא על מיטתי .. בחלום סגרתי את הדלת בזמן שהכלב שלי נמצא עם הנחש .. בעודי קוראת לעזרה הכלב אחרי עימות קצר אוכל את הנחש ..

מה פירוש החלום ?

תשובה

שלום וברכה,

לצערי אינני בקיא בפתרון חלומות. כבר אמרו לנו חז"ל שבדרך כלל אין אדם חולם אלא מהרהורי ליבו, ובכל מקרה אם מרגישים רע מהחלום כדאי בבוקר לקרוא סדר "הטבת חלום" (מופיע בדר"כ בסידור) בפני שלושה מחבריו, ולתת לאחר מכן פרוטה לצדקה, אבל בכל אופן לא להתרגש מחלום יותר מדי.

אם בכל זאת את ממשיכה לחשוב על החלום, תשתדלי שאדם קרוב אליך יפרש לך את החלום כדבר טוב, שחז"ל גם אמרו שחלום הולך אחרי מה שפתרו לו. אנסה כאן "להמציא" פיתרון, אבל כאמור אני סתם ממציא כרגע פיתרון מאוד יצירתי, ולא לקחת אותו במידי רצינות: נחש אולי רומז ללשון הרע, שהרי הנחש הסית את חווה לאכול מעץ הדעת. כלב רומז לנאמנות ולשמירת אמון. אולי זה יכול לשמש כהשראה טובה, גם אם זו לא המשמעות האמיתית של החלום (וכמו שכתבתי למעלה לא חייבת להיות לו משמעות כלל), להתחזק ולחזק עוד יותר את עניין שמירת הלשון, ע"י שהכלב הנאמן אוכל את הנחש המדבר לשון הרע. בכל מקרה ללמוד כל יום כמה הלכות של "שמירת הלשון" זה הנהגה מצוינת לכל אחד ואחת מאיתנו, עם חלום ובלי חלום.

בברכה והצלחה

כתבות נוספות