שאל את הרב

חזרה בתשובה

הרב אלדד יונה הרב אלדד יונה 12/01/22 23:39 י בשבט התשפב

שאלה

שלום רב, כבר המון זמן שאני חושבת על תשובה, אני באה מבית דתי שומר תורה ומצוות, בגיל 18 חזרתי בשאלה, היום אני נשואה ואמא ל 3 ילדים.. אני יודע שהדרך הנכונה היא התשובה אבל כמה שאני מנסה אני לא מצליחה.. זרקתי כמעט את כל הגדים הלא צנועים ועדיין מתקשה לשים חציות, או השבת הקדושה.. כל השבוע אני עושה דברים בבית ומכוונת שזה לכבוד שבת ככה שאולי יגיע יום שישי ואשמור שבת או לפחות חלק ממנה, אבל גם זה לא עוזר, אני רואה מלא הרצאות של רבנים במקום לשמוע מוזיקה חילונית אבל מרגישה שלא מספיק ואני חייבת הכוונה..כל מה שחשבתי שאני יודעת כאילו ברח מזיכרוני.. תפילות שפעם הייתי יודעת בעל פה היום כבר לא זוכרת..מה לעשות? איך לעשות? אשמח לתשובה..תודה

תשובה

שלום וברכה,

ראשית ישר כח גדול לך על מאמציך להתקרב לבורא העולם. מן הסתם ה' רואה את מאמציך ומעריך את טוהר כוונותיך. תמיד מחמם את הלב לראות שאלות של יהודים שרוצים להתקרב לאבא שבשמיים.

לגופה של שאלה, אינני מכירך ואינני יודע מה עיר מגורייך, אבל אני יכול להניח שהרבה פעמים להצטרף לשיעור תורה לנשים (אפשרי כמובן גם בזום) יכול לכאורה לסייע גם בהרחבת הידע, וגם בסוג של קבוצת תמיכה חברתית לתהליך החזרה בתשובה. כשיש הרבה חברות שמתחזקות ביחד, וגם מחזקות אחת את השנייה, אני משער שזה נותן יותר כוחות נפש.

בקשר לתפילות- רצוי לקנות סידור ולהתפלל בכל יום. לפחות ברכות השחר, קריאת שמע (בלי הברכות לפניה ולאחריה) ותפילת העמידה, וכן ברכות לפני ואחרי האכילה.

שוב, ישר כח ענק, ויהי רצון שיתקיים בך מאמר חז"ל "הבא ליטהר מסייעין בידו".

כתבות נוספות