שאל את הרב

יוצאת עם אח של חברה - איך לא לפגוע?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 20/01/21 02:36 ז בשבט התשפא

שאלה

יוצאת עם אח של חברה- איך לא לפגוע?

שלום, קודם כל רציתי להגיד שאתם עושים חסד מטורף! ליוויתם אותי לאורך כל גיל ההתבגרות ועזרתם לי לחדד את עצמי! תודה רבה על הכל!

אני יוצאת עם אח של החברה הכי טובה שלי. הדברים מורכבים ואני רואה שהיא נפגעת. ברוך ה' יש לנו שיח טוב ופתוח ואנחנו מדברות על זה, אבל בכל זאת אני לא יודעת איך לעשות את זה בלי שהיא תיפגע ואני מפחדת שזה יפגע לנו בחברות! אשמח לטיפים איך לעבור את זה ברגישות ואכפתיות כלפיה.

תודה רבה על הכל!

תשובה

שלום לך יקרה!

מחמם את הלב לדעת שהתשובות שלנו עוזרות ומשמח שאת פונה אלינו. מוזמנת תמיד!

ובקשר לשאלה שלך, קודם כל מדהים שאת רגישה כלפיה ושאת משקיעה מחשבה איך לשמור על החברות. זה בפני עצמו ראוי להערכה. אני בטוחה שחברה שלך מרגישה שאת מתחשבת בה ומשתדלת, גם אם עדיין קורה שהיא נפגעת.

זאת באמת סיטואציה מורכבת, וצריך להשקיע מחשבה ובעיקר להתנהל ברגישות. אני חושבת שחלק גדול מהעניין נמצא בראש ובאופן שבו את מסתכלת על הדברים. אפילו בלי שאנחנו מודעים לזה, נקודת המבט שלנו משפיעה מאוד על ההתנהגות ועל היחס שלנו לאחרים.

אז מה לעשות?

לזכור שהיא קודם כל חברה שלך ולהמשיך להתייחס אליה בתור אחת כזאת. זאת אומרת, להתעניין בשלומה, לעזור, להקשיב ולעשות דברים כייפים ביחד. ממש כמו פעם. לפעמים יכולה להיות תחושה שהקשר שלך עם אח שלה בא על חשבונה, וככל שתעשי הפרדה בין החברות שלך איתה לבין הקשר איתו, ההשוואה תהיה פחות רלוונטית. תזכרי שהם אנשים שונים, אפילו אם את מוצאת דימיון ביניהם.

להקדיש לה זמן. קשר זוגי תמיד דורש זמן, והרבה פעמים החברות הן הראשונות שמרגישות את זה. בהחלט חשוב להשקיע זמן בקשר, אבל כדאי לשים לב שאנחנו לא מאבדות בדרך קשרים אחרים עם חברות אהובות. זה יכול לקרות בכל קשר, וגם במקרה שהבחור לא אח של החברה. במקרה שלך הדברים מראש קצת יותר רגישים, אז נסי לתת לה להיות חלק מהיומיום שלך, לדבר איתה בטלפון ולהיפגש כשאפשר.

שיתוף. כתבת שיש בינכן שיח טוב ופתוח, וזה מצויין! תשמרי על זה. תמשיכי לשתף אותה במה שעובר עלייך, עם ובלי קשר לאח שלה. הראי לה שבאמת אכפת לך ממנה, ותני לה הרגשה שהיא יכולה לשתף בכנות אם היא נפגעה ממשהו שעשית.

תהיי קשובה לה ולחברות שלכן. יש אחת שישמח אותה לשמוע על מה שאת ואחיה עשיתם, לאן יצאתם ואיפה טיילתם; ויש אחרת שדווקא תבהל מהסיפורים האלה או תרגיש לא בנוח לדעת מה קורה בקשר הזוגי של אח שלה. אין פה נכון או לא נכון, הכי אמיתי שתנסי להרגיש את מה שטוב לה ולך. אולי לא תמיד היא תדע להגיד במילים מה היא מצפה ממך, אבל את תביני, בתור חברה טובה שמכירה אותה. זה דורש ממך להקשיב באמת, לשים לב אם היא קצת מתרחקת או נפגעת או סתם מרגישה קצת לא בנוח. לאט וברגישות את תביני איך הכי בריא בשבילכן להמשיך להיות חברות בסיטואציה המאתגרת.

בעזרת ה' אם הקשר שלך עם אחיה יתקדם לכיוון רציני, את תרוויחי חברה טובה בתור אחות וזה כיף ומיוחד ממש! מאמינה שעם הרצון הטוב שלך והנכונות להיות רגישה כלפיה אתן תצליחו לשמור על החברות הטובה שלכן ורק לחזק אותה.

ונכון שזה משפט מעצבן, אבל הוא נכון אז אזכיר אותו בכל זאת- גם הזמן יעשה את שלו. לאט לאט תלמדו את עצמכן בתוך המצב הזה ושתיכן תתרגלו.

איזה כיף לך שזכית בחברה טובה, ואיזה כיף לה שהחברה הטובה שלה כל כך רגישה ואכפתית כלפיה.

שיהיה בהצלחה גדולה עם החברה וגם עם אח שלה!

רק טוב,

עידית

כתבות נוספות