שאל את הרב

התייעצות בנוגע לעבודה

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 19/01/21 23:59 ו בשבט התשפא

שאלה

שלום כבוד הרב!

אני עובדת בעבודתי כשנה וחצי והחל מתקופת הקורונה המעסיקה שלי התחילה להתנהג באופן נוראי לכלל העובדים וגם כלפיי. מעבר להרעה בתנאים היא התחילה להעיר לנו בפומבי, להשפיל ולהזכיר לנו שיש הרבה עובדים פנוים בשוק וניתן להחליף אותנו בקלות.

פעמיים הגעתי למצב שהתפרצתי וצעקתי עליה. בפעם שנייה לאחר שצעקתי, קיבלתי החלטה לעזוב את העבודה , כי המצב הנוכחי הופך אותי לאדם פחות טוב, אדם שצועק ומתפרץ שזה מאוד לא מתאים לאופי העדין שלי. לאורך התקופה האחרונה הרגשתי שאני עצמי מדברת לאנשים בזלזול ואפילו משקרת, בדיוק כמו שהבוסית שלי עושה כל הזמן ואנחנו העובדים עדים לכך. החלטת העזיבה הייתה סופית עד שבסגר הנוכחי התחלתי ללמוד את תורת הרבנית ימימה אביטל. היא אומרת בין היתר שבכל אדם ניתן למצוא אור ולראות רק את הנקודה הספציפית הזאת. אני חושבת ולא מוצאת נקודת אור להישען עליה במעסיקה שלי והתנהלותה כלפינו.

אני מבקשת עצה בהתנהלות שלי בסיטואציה הזאת. מצד אחד, הפרנסה שלי תיפגע מאוד ואנני יודעת מה אני אלך לעשות. מצד שני, כסף עבורי זה דבר לא משמעותי וחשוב לי להיות אדם טוב, לתת אור, אבל לא פחות חשוב לקבל אור מסובבים אותי כי אדם מאוד רגיש באופי שלי.

האם יש לך עצה, מה לעשות בנושא?

תודה רבה ושבוע טוב!

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

א. תחילה כדאי להתייעץ עם אנשים ממקום העבודה, האם יש אפשרות להסתכל על הדברים אחרת, האם יש סיכוי שהדבר יחזור למוטב.

ב. כדאי להתחזק באהבת ישראל, ללמוד יותר כיצד אוהבים את עם ישראל למרות כל הקשיים והכאב שמלווה אותך, והבעת אותו היטב במכתבך.

ג. יש לקחת בחשבון שגם המנהלת נמצאת במצב קשה (כמו כל עם ישראל) היא צריכה לפרנס ולהפעיל גוף פיננסי ואין לנו ידע כיצד הדבר יתפחת. המחלה הזאת לא צפויה.

ד. תשתדלי בבית ובשעות הפנאי להתגדל ולשאוף שאיפות גדולות ובכך שעות העבודה ישארו חלק קטן ומבוטל משעות היום, ואת תרגישי אוירה של עשייה ברוכה.

בברכת התורה והארץ

יהודה הלוי עמיחי

מכון התורה והארץ

כתבות נוספות