שאל את הרב

התאהבתי במישהי והיא רוצה להיפרד

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 07/12/21 11:02 ג בטבת התשפב

שאלה

שלום הרב,אני בן 19, רציתי להתחתן כמה שיותר מהר ונרשמתי לאתר שידוכים לדתיים, הכרתי מישהי בת 21 שהיה ביננו כימיה ממש טובה, היא אהבה אותי ואני אותה, אני יכול להגדיר את עצמי מסורתי שומר שבת ועוד מצוות, עד לפני הקורונה הייתי ברמה הרבה יותר רוחניות, ובקורונה שנסגרו בתי הכנסת והכל, נפלתי בדברים לא צנועים באינטרנט, ועל זה היא רוצה להיפרד ממני, היא חושב שגם בעתיד ארצה לצפות בדברים לא צנועיים כי שאלתי אותה אם אכשל במקרה, והיא חושבת שאני לא אוהב אותה, עכשיו באמת שמתי רימון(סינון) וזה לא מספיק כי אפשר לבטל אותו, איך אני יכול להסביר לה שאני באמת אוהב אותה? ואני באמת לא רוצה דברים לא צנועיים יותר ורוצה להתחזק, סיפרתי לך ממש בקצרה, אני באמת בוכה על זה שאני לא רוצה להפסיד אותה עד שמצאתי מישהי שאני אוהב אותה והיא אותי

תשובה

שלום

אני חושב שזה צריך קודם כל להתחיל ממך.

זה ששמת רימון זה מעולה, אבל כמו שכתבת, זה לא מספיק. צריך לדאוג שלא תהיה אפשרות להסרה (למשל אם הסיסמה אצל מישהו אחר), ולחשוב על כמה שיותר דרכים למעט את אפשרות הנפילה (מה עם למשל לעשות צעד דרמטי כמו מעבר למכשיר פשוט?)

אבל מכיון שאף פעם אי אפשר לחסום לחלוטין את אפשרויות הנפילה, חייב להיות גם מהלך רוחני מקביל. נראה לי נכון להשקיע בלחזור למקום שהיית בו לפני הקורונה, ואף לעלות למעלה מזה.

את זה עושים על ידי לימוד תורה, הליכה לשיעורים (ואם אין אפשרות אז לפחות ברשת), והתחזקות בכל מיני תחומים.

(אני ממליץ למשל על הספר 'אשיב ממצולות' של הרב יהושע שפירא, ועל חומר שיש באתרים כמו באתר 'עבודה בעיניים').

כל זה נכון גם בלי קשר לאותה אחת, אלא גם אם זה נכון רק בשבילך, בשביל מי שאתה רוצה להיות ובשביל הבית שאתה רוצה להקים.

אחרי שאתה מתחיל תהליך משמעותי שכזה, אני חושב שיש מקום לפנות אליה שוב, ולתאר לה את התהליך שאתה נמצא בו, את הרצון המאוד גדול שלך, את השאיפות ואת הבית שאתה רוצה להקים, ואת הכאב על הנפילות.

יכול להיות שהיא תצליח לראות את מה שיש בתוכך באמת ולהאמין בך (אם כי הנפילות באמת עלולות להופיע גם בעתיד, וזו התמודדות לא פשוטה של הבית, אבל אפשרית כמובן).

בהצלחה רבה. מאמין בך

כתבות נוספות