שאל את הרב

התאהבות בבחור מעולם אחר

חדשות כיפה הרב יצחק שלו 31/07/17 08:04 ח באב התשעז

שאלה

היי אני בחורה מסורתית מאוד והתאהבתי בבחור חסידי אמרתי לו מה אני מרגישה אליו

אבל הוא לא מקבל אותי בטענה שזה בעיות

ואני לא מסוגלת לשכוח אותו ומוכנה לעבור לעולם שלו כואב לי שהוא לא מבין זאת

תשובה

שלום וברכה.

אני מעריך מאוד את אהבתך, ואת הרצון שלך לעבור לעולם שלו.

בנישואין אכן מתחברות שתי נשמות שונות ויוצרות ביד יצירה אחת. אולם אין לעשות זאת מתוך מחיקת האישיות והרצונות של האחד. יש לוותר ולהכיל האחד את השני, אולם לא במחיר של ביטול עצמי מוחלט.

האישיות שלך מורכבת מכל מה שעשית ורצית בשנים האלו. בהחלט ניתן להחליט על שינוי, אבל הוא חייב להיות כי את רוצה בו ולא רק למענו.

אם את באמת רוצה להפוך להיות שייכת לקהילה החסידית זה בסדר גמור, אולם אין לעשות זאת כויתור למענו. התחושה שעשיתי ויתור גדול למען בן הזוג שלי לא בריאה ולא נכונה להמשך החיים המשותפים, מעבר לזה שהיא אינה אמיתית. אם האדם משנה דרכיו רק למען בן זוגו, זה מעיד שהוא לא באמת השתנה. ברגע שיהיו ויכוחים או חילוקי דעות (והם יהיו. כשם שפרצופים שונים כך דעותיהם שונות) מיד תטעני שאת ויתרת למענו והקרבת כל כך הרבה והנה הוא מה? מדוע הוא לא מוותר למעני עכשיו?

אם את כנה בדרכך ורוצה להיות שייכת לקהילה החסידית אדרבה ואדרבה - כבר עכשיו קומי ועשי מעשה. החלי ללמוד מהם ולשנות את אורחותייך. יש פרטים רבים וקטנים באורח החיים הזה שאינם נראים בהסתכלות הראשונה. אם תרגישי בנח ובטוב עם זה סימן שהמעבר והשינוי מעולמך לעולם זה היה כנה ואמיתי, ואז בטוחני שגם הוא ירצה בך. אם תרגישי שזה גדול עלייך ואינך מסוגלת להמשיך כך וזו הקרבה גדולה - כן תדעי שאין זו דרכך.

כלל הדבר. עלייך לחיות את חייך לא מתוך תחושת הקרבה ומחיקת הזהות שלך. לא נכון לבחור כך את בן זוגך. עליך לחיות חיים שלמים וטובים, ואז תהיי מאושרת גם בחיי הנישואין שלך. חיים שבהם את מוציאה מהכח אל הפועל את מיטב ומירב התכונות הטובות שבאישיותך.

עבודת ה' למרות המכנה המשותף הברור והרחב שלה - הקפדה על חיי תורה ומצוות, שונה מאוד מהאחד לשני. יש והאחד ידגיש את ההתלהבות. השני את ההתמדה. השלישי את השמחה וכן על זו הדרך. בחרי לך דרך חיים שתהיי שמחה ומאושרת איתה. שתוכלי לחיות בה חיים מלאים שיגרמו לך להוציא את כל הטוב שבך. אם תרגישי שאת פועלת להוציא טוב עולם דעי שזו דרך חייך. אל תסתכלי על טוב והנאות רגעיות אלא על טוב כזה שממלא אותך בתחושת מלאות של שלמות החיים - שאכן פעלת ועשית טוב בעולם. כך תמצאי את דרך חייך, ומתוך כך, תוכלי למצוא גם את בן זוגך.

בהצלחה רבה.

כתבות נוספות