שאל את הרב

הרשמה של חשבון חדש על מנת לקבל הנחה או תקופת ניסיון

הרב חנן שוקרון הרב חנן שוקרון 13/12/21 16:29 ט בטבת התשפב

שאלה

שלום לרב,

אתרים מציעים מדי פעם הנחה או תקופת ניסיון מוגבלת בזמן למשתמשים חדשים אשר לא נרשמו בעבר.

בפועל, ניתן פעמים רבות ליצור חשבון חדש וליהנות מן ההנחה. לפעמים הדבר מותנה באמצעי תשלום שלא השתמשת בו בעבר, ולפעמים פשוט מדובר בפתיחת חשבון חדש עם כתובת אימייל אחרת.

קשה להעלות על הדעת שהאתרים הנ"ל לא מודעים לעניין ויש שיגידו שאולי יש להם איזה שהוא אינטרס להגדלת מספר המשתמשים הפורמלי אף אם מדובר באותם אנשים בפועל. אך זו רק ספקולציה, אולי הדרישה היא תמימה.

במציאות הרבה אנשים עושים זאת בלי לחשוב יותר מדי.

א. האם ניתן להירשם מחדש במקרה כזה על מנת לקבל הטבה ?

ב. האם ניתן להירשם בחשבון חדש בשם בן משפחה שבכל מקרה לא היה משתמש בשירות הזה אך להשתמש בו בעצמך באופן בלעדי ? (אין כאן באמת שימוש בשם מזהה או פרטים אישיים, הכוונה היא לשימוש ב"זכות" של מישהו אחר כמי שלא השתמש בעבר - ברשותו כמובן)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

לשואל שלום,

יש עיקרון בסיסי בדינים אלו של צריכת מוצר או הנחה ללא קשר ישיר עם המוכר:

עלינו 'לאמוד' (=להעריך) את כוונת המוכר בפרסום המבצע. אם ברור לנו שהוא לא מעוניין בזה, יש כאן גניבת דעת של שני משתמשים במשתמש אחד, אך אם הוא כן מעוניין - מותר.

במקרה הנ"ל נראה לומר שמותר לפתוח משתמשים נוספים וריבוי כרטיסי האשראי הרשומים הם ייתרון למאגר הנתונים של המוכר.

יש להוסיף שבהינתן שימוש בעוגיות יש יכולת לזהות כניסה מאותו מקום.

(מקור: רמ"א חו"מ סימן רז סעיף ד)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות