שאל את הרב

האם

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 07/07/22 09:52 ח בתמוז התשפב

שאלה

האם האמונה לא צבועה נגיד במילא אנשים עושים את זה כי הם רוצים לקבל פרסים זה נראה לא הוגן נכון אם השטן היה מתעלל באיוב ולא היה מקבל תגמול אחרי זה האם זה היה שווה את כל זה?

תשובה

בס"ד

שלום רב,

יש דרגות באמונה, יש מאמינים 'מתחילים' ויש 'מתקדמים'.

המתחילים חושבים על שכר לעצמם. זו אמונה לא שלימה. אבל אמונה טובה כי ממנה יתפתחו בהמשך לאמונה השלימה.

המתקדמים מבינים שבאמונה שלימה לא מצפים לתמורה. אלא (כלשונו של הרמב"ם): "עושה האמת מפני שהיא אמת, וסוף הטובה לבוא בעבורה".

הסיבה לאמונה היא, כי זו האמת.

התוצאה של האמונה היא לא שכר ארצי חומרי, אלא הידיעה שיש לך חיים ערכיים ומשמעותיים - זו הטובה האמתית שיש לאדם המאמין.

כתבות נוספות