שאל את הרב

האם בחרתי נכון - בעיות בזוגיות

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 15/03/21 08:33 ב בניסן התשפא

שאלה

שלום,

כבר שנתיים וחצי שאני נשוי וכנראה לא כל כך באושר. לי ולאשתי יש מלא מריבות, ויכוחים, היא לא מסתדרת (בלשון יפה) עם המשפחה שלי - כבר שנה לא באה אליי הביתה להורים, כנראה יש לה קצת קנאה אליי ועוד כל מיני דברים. לפעמים (ולא אשקר אומר שפעמים רבות) אני מוצא את עצמי חושב חצובה אולי טעיתי בבחירת בת זוג, אולי אנחנו לא מתאימים ואולי אין כבר מה למשוך כי כנראה שאהבה באמת כבר לא קיימת (שאלה גדולה אם הייתה קיימת לפני החתונה). שלא לדבר על יחסי אישות ועוד ועוד דברים. מפריעה לי המחשבה שאולי טעיתי לעכשיו שנינו תקועים אחד עם השני ולא נתקדם לשום מקום. מה לעשות???????

תשובה

שלום

זה נכון שבתורה יש גם דבר כזה שנקרא גירושין, אבל זה מוצא אחרון כאשר כלו כל הקיצין ואין סיכוי לתיקון.

אני חושב שהמציאות שאתה מתאר היא אכן קשה ומאוד לא נעימה (גם המריבות, גם הקשר עם המשפחה וגם הקשר האינטימי), ולא נכון להשלים עם המצב ולהמשיך ככה.

בשביל זה צריך לעבוד קשה כדי להגיע למה שישי לו ברוב המקרים סיכוי גבוה, אבל הוא מותנה במוכנות לעבודה קשה.

יש שתי אפשרויות:

אפשרות ראשונה (ומועדפת), שאתם מבינים יחד שהמציאות הנוכחית בעייתית ורחוקה מאוד מאיך שחיי הנישואין אמורים להראות. אם המצב הוא כזה, אתם צריכים ללכת יחד לייעוץ זוגי מקצועי. מישהו בעל ניסיון שיוכל להיות הגורם האוביקטיבי המתווך, שיוכל לסייע לכם להבין באמת מה נקודות הקושי ולראות ולגלות מה באמת הקושי שכל אחד חווה וסוחב, וכמובן ללמוד כלים לזוגיות טובה ובריאה. תהליך כזה יכול לחולל פלאים.

זה נכון שדבר כזה דורש משאבים והשקעה של כסף, זמן ובעיקר אנרגיה נפשית, אבל תחשוב מה הערך של הצלחה כזאת, וכמה אנחנו מוכנים להשקיע בדברים הרבה פחות חשובים.

אפשרות שניה (שנכונה גם אם האפשרות הראשונה קיימת וכל שכן אם לא), היא עבודה אישית שאתה יכול וצריך לעשות עם עצמך. גם במקרה שבן/בת הזוג פחות מגויסים ופחות מבינים ומכירים בבעיה, צד אחד יכול לחולל פלאים במציאות הזוגית.

אני מציע ומאוד מאוד ממליץ לשמוע את שתי ההרצאות של ידידי המטפל (לא מטפל זוגי אבל איש מקצוע ואדם מדהים) צביקה מור, בקישורים הבאים. זה תוכן שדורש עבודה קשה, אבל אין ספק שמי שיישם את הדברים יראה ישועות.

https://edu-il.zoom.us/rec/share/6UeLFrU2IjqVfXjVbgbP_JNnfyDii9qGosltcJcmBIrXU_Iv24ehibHjUlAgfXDa.v4kLKns7y-VHlrIL

https://edu-il.zoom.us/rec/share/tvRd65WZ9-BD21WM2SYZnt0QYUWFLrngWdKvv5wtnQXo05PtesRj0m1bHGJV3EoE.lhKE1YTAVVW6q94m

בהצלחה רבה (ואשמח שתכתוב שוב)

כתבות נוספות