שאל את הרב

איך מתחילים להכיר בנים ולצאת לדייטים בחברה נפרדת?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 16/01/21 21:56 ג בשבט התשפא

שאלה

אשמח לרעיונות לאיך אפשר להכיר.. סיפרתי לחברות קרובות, לנשואות ובכללי כבר הגיע הגיל.. אז אנשים יודעים.

מרגיש לי מוזר להירשם לאתרים אז אם יש רעיונות לאופציה אחרת אני אשמח.

(דרך אגב, בעיה של הרבה חברות שלי. אף פעם לא באמת היה לנו קשר עם בנים, ועכשיו אין לנו איך להכיר אחת לשניה)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום שואלת יקרה!

שמחה בשבילך ש"התבשלת" עם עצמך והחלטת לנסות למצוא את החצי שלך. מקווה מאוד שאת עושה את זה מתוך שמחה ואמונה, גם כי חשוב מאוד לעשות את זה מתוך רצון אמיתי וגם למקרה שאולי, וזה קורה, הדרך תתארך.

אז מעולה, עשית את השלב הראשון של הבירור עם עצמך- וכבר התחלת את השלב השני: לנסות למצוא אותו, דרך הצעות מאנשים שמכירים אותך.

מאוד מובן לי למה יש לך קצת רתיעה מהרשמה לאתרים- אבל חשוב וכדאי לא לפסול זאת כל כך מהר, לדעת שזו אופציה טובה ואולי אם תרצי בהמשך, אם תרגישי שאת בשלה לכך- להשתמש בה. כמו כל דרך אפשרית למצוא שידוכים, יש יתרונות וחסרונות; וכך גם כאן.

אתייחס ברשותך גם לסוגריים שכתבת: הגדרת את חוסר ההכרות עם בנים כ"בעיה". אל תצטערי על החינוך הזה, שיש בו הרבה יתרונות ומעלות. יש הרבה אנשים שחיו וחיים באידיאל בחברה נפרדת, והפלא ופלא- הצליחו להתחתן. אני גם מכירה לא מעט אנשים שחיו בחברה מעורבת, ועדיין- את החצי שלהם הם מצאו דרך 'שידוך' קר ורשמי, כביכול. בקיצור, אין כלל אחיד לכולם. אנשים מצאו ומוצאים את זיווגם בדרכים שונות: שידוכים, אתרים, חבר מביא חבר, מפגש אקראי ומה לא. כל זוג, לא משנה איך הכיר, הוא נס, פלא עצום שצריך להעריך.

הדבר היחיד המשותף לכולם, פחות או יותר- זו ההשתדלות.

הן השתדלות אנושית שלנו בנושא: לנסות, לעשות, לחשוב, לבדוק, לברר.. כל אחד איך ומה שהוא חושב שמתאים לו, והן השתדלות כלפיי שמיא: תפילה, בקשה, לדבר עם הקב"ה שיעזור וייתן לך ולכולנו עצה איך ומה לעשות.

רעיונות נוספים:

לכתוב לעצמך מה את מחפשת בבחור שלך, ומה יש בך- תכונות, אופי, חברה להמלצה וכו'. תראי לעצמך שאת רצינית, ואם מישהו יבקש, כבר תדעי לכוון אותו.

כמו כן, לחשוב- אולי יש לך קרוב משפחה (למשל בן דוד) בגילך, ולפנות אליו שיחשוב על חברים שמתאימים עבורך. ובלי קשר, לפנות גם כן לאנשים נוספים מהמשפחה המורחבת.

אם את מחפשת מישהו תואם מבחינה תורנית, היום יש ישיבות שמעסיקות שדכנים/ות ואפשר לקבוע איתם. בלי קשר לישיבות, יש גם כן שדכנים/ות בכללי שאפשר לפנות אליהם. אולי יש במקום בו את גרה, ואם לא, אפשר לברר איפה יש ולקבוע פגישה. אולי אפשר לשאול את הרב והרבנית במקום בו את גרה, אולי הם ידעו לתת הצעות או לכוון אותך למי לפנות.

מעולה שפנית גם לחברות נשואות! כדאי לחזור ולבקש אולי יוכלו לחשוב עם הבעלים שלהן על חבר שיכול להתאים עבורך. כמובן בנועם ובשמחה, ולא מתוך כעס ורגשות שליליים חלילה למה הן לא מנסות. אולי הן כן חשבו, אבל לא הצליחו. שידוכים זה לא תמיד קל לעשות, כמו שאת רואה על עצמך ועל חברותייך.

נקודה נוספת- לא להתבייש! את רוצה לעשות את הדבר הכי מדהים בעולם- להתחתן, להקים בית יהודי!! וכשאת כביכול מבקשת "עזרה" בנושא, את בעצם נותנת לסביבה לנסות לעשות מצווה. כבר אמרו שמי שמשדך, זוכה בשליש גן עדן.. 

לסיום: יקרה, מזכירה שלפעמים צריך סבלנות... יכול להיות שתראי שכמה שניסית כרגע- לא יהיו הצעות כלל, אבל פתאום עוד חודש יהיו לך בבת אחת שלוש הצעות, מה שנקרא- שזה בא בגלים. ולכן, תפילה, תפילה, תפילה... מקווה מאוד שתמצאי את האחד שלך בקרוב- ויחד איתו תנסו להקים בתים נוספים, בעזרת ה'!

מצרפת לך שאלה נוספת שעוסקת בנושא, אולי תועיל:

איך להיכנס לעולם השידוכים ולמצוא את בעלי?

https://www.makshivim.org.il/answer?id=958223

ברכת ה' עלייך והמון הצלחה!

בהערכה

שרון

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות