שאלה
שלום רב לך,
רציתי לשאול לדעתך בקשר למקרה שקרה לי:
לפני שנה אני ועוד שתי חברות שהייתה להן השפעה שלילית עליי הלכנו למרכז קניות וגנבו חפצים, ידעתי שהדבר לא בסדר אך המשכתי, תפסו אותנו שוטרים אך לא פתחו לנו תיק.
אני יודעת שעברה כבר שנה, מיד אחרי המעשה התנתקתי משתי החברות, אך אינני מסוגלת לשכוח את מה שקרה מבחינה מוסרית ומבחינת העובדה שאני מאמינה באלוהים וזהו נחשב לחטא חמור....
מה לעשות?
תשובה
שלום רב:
עלייך לשלם לאותה חנות את ערך המוצר שנגנב ובמקביל לכך כדאי שתקבלי על עצמך מעשה של חסד ונתינה ובכך תרגילי את עצמך לכיוון ההפוך של לתת ולא לקחת.
אל לך לחשוב יותר מדי על מה שהיה אחרי שתיקנת את המעשה.
חזקי ואמצי
מיכאל ברום.