שאל את הרב

בעיות וריבים עם המדשית

חדשות כיפה חברים מקשיבים 02/12/21 17:42 כח בכסלו התשפב

שאלה

אהלן,תודה על המקום לשאול!

עם כל מי שהתייעצתי או פניתי אליו, לאף אחד אין דרך מובהקת לעזור לי,וקשה לי עם זה ממש ממש!

אני והמדשית שלי פשוט לא מסתדרות. עם כמה שאני מנסה להתפשר ולהתגמש זה פשוט לא עוזר.אנחנו שונות ולא מסכימות על אותם הדברים-זה לגיטימי,אנחנו שתי בנות שונות,עם אותה דעה וערכים ב''ה אבל לא משתמשות באותה דרך לנהל סיטואציות וזה מקשה וגורם לריבים. שנה שאני שומרת בבטן וגם שהתחלתי לשתף במה שמעיק לי ניהיה יותר גרוע.אז לדבר זה כבר לא הפתרון לצערי!היא מתחמקת ממני.יוצא שאני ממש ממש סובלת, חושבת לעזוב את ההדרכה.

אני אחת כזו או שמוותרת ממש מהר או שלא, ובאמת בשתדלתי ממש במהלך כל השנה,רק הקב''ה יודע כמה! כל מי שניסיתי לדבר לא ידע כמה. אני לא נכנסתי להדרכה בשביל לריב או להתווכח, זו לא המטרה שלי. אני ככ רוצה שיהיה טוב! ב''ה החניכות שלי מהממות ואני לא רוצה לוותר עליהם רק בגללה, אבל אין לי יותר מה לעשות....

תשובה

שלום עדן.

החוויה שאת מתארת נשמעת בהחלט מאתגרת ולא פשוטה. נראה כי את חווה תסכול רב מהדינמיקה בינך ובין המדשית שלך, ושלמרות הניסיונות שלך משהו פשוט לא עובד בתקשורת ביניכן. אין ספק כי סיטואציה כזו, שנמשכת כבר תקופה ארוכה, יכולה ליצור הרבה תחושות מתסכלות, קשות ואפילו מכאיבות.

החוויה שאת מתארת מתרחשת אצל הרבה מאוד אנשים לאורך החיים. במסגרות שונות, כמו בעבודה, בתנועת נוער ואפילו לעיתים במשפחה, אנחנו נתקלים באנשים שהתקשורת איתם לא מגיעה לנו באופן טבעי ולפעמים יוצרת תסכול ואפילו כאב. את לא לבד! הרבה מאוד אנשים מזדהים עם התחושות הקשות שאת מתארת. הקושי העיקרי הוא שאנחנו לרוב לא יכולים לבחור עם מי נעבוד, וגם אם אנחנו מנסים לשפר את התקשורת זה לא תמיד עובד.

אז מה אפשר לעשות? הנה כמה רעיונות וכיוונים למחשבה שאת יכולה לשקול ולבחון.

בשלב הראשון נראה לי שכדאי להשלים עם העובדה שאתן כנראה לא תסתדרו, ושאף אחת מכן לא תשתנה באופן קיצוני. עכשיו זה הזמן שלך לחשוב על המחיר האישי שאת משלמת בעבודה ביניכן, והאם המחיר הזה שווה את ההדרכה. במידה ואת בוחרת להישאר בהדרכה, הייתי ממליצה על כמה דברים.

1. אולי כדאי להפריד כוחות ולהגדיר סמכויות בעבודה ביניכן, כדי להפחית את האינטראקציה ביניכן כמה שאפשר. לדוג'- לחלק את החניכות לשתי קבוצות שוות, וכל אחת תעביר לקבוצה אחת את הפעולה לבד, או לחילופין בכל שבוע מישהי אחרת אחראית להכין פעולה ולהעביר אותה לכל הבנות (וכך תמנעו מהכנת פעולות והעברתן יחד).

2. הייתי מבקשת מהקומונרית שהיא או מישהי אחרת גדולה יותר תכנס לישיבות צוות איתכן על מנת להיות גורם מתווך בין שתיכן ולהפוך את השיח לענייני ומקדם, בלי להיכנס לקושי ולמתח.

3. הייתי מתייעצת עם אמא\ אחות או כל אדם אחר שאת סומכת עליו. כמו שכבר אמרנו זה יכול לקרות להרבה מאוד אנשים בסיטואציות שונות בחיים וסיכוי טוב שקרה לאחת מהדמויות הללו. אולי הם יוכלו לייעץ מהניסיון שלהם.

לסיכום: תיארת בשאלתך את הקושי מול המדריכה שאיתך. את הניסיונות לשפר את המצב, ואת התסכול המתמשך שאת חווה בעקבות חוסר התקשורת. דיברנו על כך שזו תופעה נפוצה, בתנועות נוער ובכלל, והרבה מאוד אנשים היו מזדהים עם התחושות שלך. דיברנו על כך שאולי כדאי לחשוב האם המחיר הנפשי שאת משלמת שווה את ההדרכה. במידה ותחליטי להישאר בהדרכה דיברנו על כמה הצעות: להפריד כוחות ולהגדיר סמכויות, להיעזר באדם חיצוני שיכנס לישיבות הצוות, ואפילו להתייעץ עם אדם קרוב.

את יכולה לחפש את המילה "מד"ש" באחיפוש באתר שלנו, ולמצוא גם שם התייחסויות מעניינות. ובכל מקרה את תמיד מוזמנת להתקשר למוקד שלנו ולהתייעץ – 8298*.

בהצלחה!

נועה

(סט93)

כתבות נוספות