שאל את הרב

מחשבות על זוגיות - כבר בגיל צעיר: מה עושים עם זה?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 03/05/21 13:20 כא באייר התשפא

שאלה

טוב קודם כול אתם אלופים ברמותת

באמת לא מובן מעליו שאתם פשות עוזרים לנו ככה מכול הלב תודה עלזה!!!!

אז ככה שאלה קצר מוזרה אבלל אני קצת מבולבלת אז אשמח לעזרתכן;)

יש מישהוא שאני מכירה שהוא בגיל שלי..

מהשבט המקביל של הבנים

ואני מאוהבת בו בצורה קיצונית ממש

שמתחילה ממש להשפיע עלי ולהפריע לי

כאילו אני כל כך חושבת שאנחנו מתאימים ובאמת יש בו הרבה תכונות שאני אוהבת אבל זה לא הזמן אני עוד צעירה אז בעז"ה בעיתו ובזמנו מה שנקרא..

אבל בזמן האחרון שמתי לב שאני יותר מידי רוצה לדעת

עליו, לשמוע עליו , וכאילו מעניין אותי איך הוא מתנהג מול כול מיני סיטואציות מה העקרנות שלו וכו'..

או שנגיד אני נמצאת ליד השבט שלו והוא נמצא אז פתאום אני מתנהגת שונה יוצא ממני דברים שאני פחות אוהבת זה כאילו גורם לי לאיזהוא לחץ כזה

ואני כאילו לא מרגישה בנוח ברגע שהוא נמצא ומרגישה כאילו מישהוא בודק אותי ויוצאים ממני התנהגויות שהם פשות לא אני!

וזה מגיע למצב שאנחנו צריכים לעשות פרויקטים השבט שלהם ושלנו ופשות אני לא רוצה רק המחשבה שלהרגיש אחרכך שהיתי לא בסדר ויצאתי משהוא שזה לא אני פשות חוסמת אותי

אז השאלה שלי מחולקת

איך לא לתת למחשבות ככה להשפיע עלינו?

איך ללמוד להרגיש בנוח גם במקמות שהוא נמצא ושלא תמיד נוח.?

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

היי רחל, תודה על השאלה!

דבר ראשון אני רוצה לומר לך שזה ממש ראוי לשבח ההבנה הבוגרת שלך שיש משמעות לגיל ולזמן בזוגיות, שהרגש אינו העיקר אלא גם התזמון והבשלות.

דעי לך שמה שאת מרגישה ועוברת הוא טבעי ונורמאלי, אנחנו מקבלים המון שאלות בנושא.

אענה בתחילה על השאלה הראשונה שלך: איך להתמודד עם מחשבות עליו, כשאת רואה אותו בסניף או חושבת עליו, אל תנסי להילחם במחשבה הקיימת, הנוכחית. אלא, תנסי להכניס מחשבה חדשה. חז"ל מלמדים אותנו שאם יש לנו מחשבות של יצר הרע- משכהו לבית המדרש. זאת אומרת, יצר הרע נכנעו בזמן שיש לנו בלב ריק מסוים וכדי שיעזוב אותנו, אנחנו צריכים להביא משהו אחר טוב ועמוק עם תוכן וחידוש שימלא אותנו.

אם זה בסניף, אז להעסיק את עצמנו בדברים טובים ומשמחים- מפגש עם חברות, לתת לעצמי להיות נוכחת בו. לעשות פעולה, לתת לעצמי להיות נוכחת בו.

ואם זה בבית ובשאר העיסוקים, להכניס לעצמי דברים ביומיום שאני אוהבת, שממלאים אותי, שמשמחים. אם זה חוג מסויים או תחביב, אז להשקיע בו. אם זה לצאת עם חברות, לחשוב על התנדבות שאני אוהבת. דברים שממלאים מבפנים.

לגבי השאלה השנייה שלך על תחושת אי נוחות כשהוא נוכח. ההמלצה העיקרית שלי היא לפעול לפי תורת הרמב"ם שאומרת שכדי שהאדם ישנה את תכונותיו-התנהגותו, לא מספיק לחשוב שצריך להיות אחרת ואף לא ללמוד על מעלת התכונה הטובה, אלא פשוט צריך לתרגל ולהתרגל לעשות אחרת. כלומר אם עד עכשיו שהוא נכח בשיחות הרגשת שהיית מוגזמת מידי מדברת בקול רם מידי ומוחצנת, קחי לך כמה פעמים שבהם במפגשים תהיי שקטה יותר פחות מוחצנת ולדבר כמה שיותר בנחת (או ההפך, תלוי מה את מרגישה). לאט לאט את תשימי לב שזה מתאזן ובעז"ה תרגישי יותר בנוח.

בהצלחה רבה יקירה, מוזמנת גם לעיין באתר שלנו לקרוא תשובות בסגנון על זוגיות ומערכות יחסים.

תהילה

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות