שאל את הרב

אני לא אוהבת איך שאני נראית!

חדשות כיפה חברים מקשיבים 17/10/21 20:09 יא בחשון התשפב

שאלה

אני שמנה ואני מודעת לזה שיש לי השמנת יתר. אבל קשה לי להתמיד בדיאטה או להפחית סוכר.

ובכללי אני לא כל כך אוהבת ספורט ואף פעם גם לא אהבתי.

יש לך אולי עצות איך אפשר להתמיד במשהו? כי זה וברור לי שאני רוצה לרדת במשקל ולהיראות טוב, אבל כל פעם שאני מתחילה ואני גם מפסיקה כי אני נמשכת/רגילה לאכול כל יום פחמימות וסוכרים.

תשובה

שלום לך.

החוויות שאת מתארת בשאלה בהחלט נשמעות קשות מאוד. היכולת להתמיד בדיאטה היא דבר קשה מאוד לרבים מאיתנו, והרבה פעמים חוסר ההצלחה מוביל לתסכול גדול. במקביל את מתארת את העובדה שאת לא אוהבת את הגוף שלך שזו גם יכולה להיות חוויה מורכבת וכואבת, בטח בגיל ההתבגרות שהעיסוק בגוף הן שלך והן של החברות שלך הוא אינטנסיבי מאוד.

את מתארת את הקושי להתמיד בדיאטה, וגם את חוסר החיבור לגוף שלך. יש לשים לב שיש פה שני דברים שונים. כמעט כולנו מתעסקים תמיד בכמה אנחנו שמנים\רזים והקושי להתמיד בדיאטה קיים אצלם הרבה מאוד אנשים. זו תופעה נפוצה ברחבי העולם ולא סתם קיימות כל כך הרבה קבוצות דיאטה למיניהן, כנראה שזה מעסיק את כולם. אצל הרבה אנשים חוסר היכולת להתמיד בדבר כ"כ קשה מביא להרבה תסכול, ואולי גם אכזבה עצמית. מצד שני את מתארת את חוסר החיבור לגוף שלך. זו גם תופעה נורמלית לחלוטין, שמתרחשת אצל הרבה מאוד אנשים, ובטח בגיל ההתבגרות, כאשר הגוף גדל באופן טבעי והעיסוק בגוף נהיה חלק מרכזי אצל היחיד ואצל החברה. חשוב שתזכרי שאת לא לבד, שהרבה מאוד אנשים חווים את מה שאת מתארת.

אז מה אפשר לעשות? הנה כמה רעיונות וכיוונים למחשבה שאת יכולה לשקול ולבחון.

1. קודם כל הכי חשוב שתאהבי את הגוף שלך, בלי קשר לרזון. לכן כדאי לנסות לבחור משהו בגוף שאת כן אוהבת ולהזכיר לעצמך את זה כל בוקר.

2. לנסות לשוחח עם חברה\אמא או מישהי שאת מרגישה בנוח איתה ולהתייעץ איתה על איך להצליח להתמיד בספורט ובאכילה בריאה, ובמקביל איך לאהוב ולקבל את הגוף שלך.

3. אפשר להתייעץ עם איש מקצוע שמבין בתזונה או לחילופין להירשם לחוג ספורט. לפעמים מישהו חיצוני יכול לעזור לנו.

4. תמיד אפשר לפנות למוקד הטלפוני שלנו, בכוכבית 8298

לסיכום: תיארת בשאלתך את הקושי להתמיד בספורט ובתזונה בריאה ובמקביל תיארת את חוסר החיבור לגוף שלך. אלו קשיים נורמטיביים לחלוטין שנפוצים מאוד בעולם ובטח שבגיל ההתבגרות. דיברנו על כמה דברים שיכולים לעזור: להזכיר לעצמך מה את כן אוהבת בגוף שלך, לנסות לשוחח עם מישהי שאת סומכת עליה, להתייעץ עם איש מקצוע וכמובן לפנות אלינו.

תזכרי שאת לא לבד, שהרבה מאוד אנשים חווים את התופעות הללו. ואת מוזמנת תמיד להתייעץ איתנו.

בהצלחה!

נועה

st93

כתבות נוספות