שאל את הרב

חיפוש הדרך האמונית שלי: מה עושים כשנתקלים בחסימות?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 23/07/21 02:40 יד באב התשפא

שאלה

שלום! קודם כל תודה רבה פשוט על הכל! אתם מפעל חסד עצום ואתם מלווים אותי מאז שאני זוכרת את עצמי. תודה על הכתובת המדהימה הזאת - תמשיכו לעשות חיל!

תקופה ארוכה שאני מחפשת את הדרך שלי מבחינה אמונית ברוך ה אני הולכת שנה הבאה למדרשה ומקווה שיעזור לי לכוון.

אבל יש משו שמפריע לי: אני מרגישה שהלב שלי לא פתוח, ושיש סוג של אנטי. אני בדרכ מרגישה מאוד את הקב'ה. ועדיין מפריע לי נגיד אם אני לא מתפללת. אבל אני מרגישה שיש בי גאווה שלפעמים אני לא מבינה למה כולם כוספים לה' יתברך ורוצים להידבק בו. זה ניראלי לפעמים מנותק מהמציאות ותמים. אני יודעת שהכל נובע מגאווה ואני לא מצליחה לפתוח את הלב לקבל מהקב'ה. משהו חסום בתוכי. אשמח לבהירות..

תשובה

שלום יקרה,

שמחה לשמוע שאת מחפשת את דרכך. נשמע שאת עוברת תהליך שהוא תהליך טבעי. טבעי לחפש את הדרך שלנו ולא להסתמך על החינוך שקיבלנו במהלך השנים. אנחנו רוצים למצוא בעצמנו את מה שנכון ומתאים לנו. ולכן הבחירה בהקדשת שנה לבירור העצמי והאמונה שלנו נכונה מאוד. הלימודים במדרשה עשויים לענות לך על הצורך בלכוון ולדייק את הקשר עם האמונה ועם ה'. אני מאחלת לך שהשנה הזו תפתח לך פתח לחיים אמיתיים, מדויקים ושמחים.

לצד הלימוד והבירור האמוני והדתי, לעיתים הרבה התלבטויות ושאלות באמונה קשורות בהרהורים ומחשבות על עצמנו הנובעים מתחושות שלנו, מתפיסות שגויות ומחלומות שיש לנו. האמונה היא דבר אישי מאוד ואין ספק שהיא מושפעת גם מתפיסת האני שלנו. לכן לעיתים יש צורך לברר מה התפיסות השגויות שלנו או לנסות למפות את הרגשות שמערערים אותנו ובתוך כך גם את האמונה שלנו. את מוזמנת להתקשר אלינו בשעות הערב וננסה ביחד להבין אם יש מחשבות או תחושות המעוררות את השאלות ואת ה"משהו החסום" כדברייך.

דווקא משום שאת אוטוטו מתחילה את המדרשה, חשוב לציין תהליך בניית האמונה אינו זבנג וגמרנו. לא מקבלים תשובה חותכת בשנה אחת או בכמה שנים. אלא מדובר בתהליך שנמשך לאורך כל החיים ולובש ופושט צורה לצד השינויים העוברים עלינו במהלך החיים. אפשר לדמות את התהליך לזוגיות. בהתחלה מכירים, מתחתנים, וממשיכים להכיר עוד ועוד לעומק. ואז מגיעים ילדים, והקשר משתנה ומשתבח לאור המציאות החדשה. וכך מזדקנים יחד והיכרות לובשת צורה אחרת מעט. כל החיים ממשיכים להכיר ולעבוד על האהבה. כך גם בקשר עם ה', הוא מתבסס בשנים הראשונות לחיינו, אך במשך כל החיים אנחנו ממשיכים ללמוד, להבין יותר ולאהוב אותו יותר. אולי אם מגיעים לתהליך הזה מנקודת מוצא שזהו מסע שכעת רק מתחיל וימשך כל החיים, המסע נינוח ושמח יותר, ואולי בעיקר אנחנו לא בלחץ לקבל תשובות חד משמעיות, אלא יודעים שאפשר למצוא תשובות גם אחרי המדרשה ובהמשך החיים.

שתהיה לך שנת מדרשה מעצימה, מחכימה ומהנה.

בהצלחה רבה.

מוזמנת לפנות אלינו שוב באתר, בוואטסאפ ובמוקד הטלפוני - כוכבית 8298.

כל טוב,

רינת

כתבות נוספות