שאל את הרב

אמא שנפטרה לא באה אלי בחלום

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 10/08/22 10:50 יג באב התשפב

שאלה

שלוםצכבוד הרב,

אמא שלי לפני חודש וחצי נפטרה ממחלת הסרטן שסבלה ממנה מחודש מרץ עד 1 ליולי שהיא נפטרה , עצרתי את חיי וטיפלתי באמא 24/7 , המוח הבין הלב לא מקבל שהיא כבר לא פה . אני מתגעגעת אליה ובוכה עליה בלי סוף,הלב שלי שבור ולא בא לי לחיות בלי אמא שלי , אני כל יום מדלקה נר לעילוי נשמתה ומתחננת אליה שתבוא אלי בחלום לעזור לי לראות אותה , היא לא באה .היא כבר לא אוהבת אותי? למה היא לא עוזרת לי ולא באה אלי בחלום ?

היא

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

בס"ד

שלום רב,

המחשבה שאמא שלך לא אוהבת אותך היא טעות. זו מחשבה שמזיקה לך. גם לא ראוי לחשוב על אמא שלך דברים רעים אחרי מותה.

אני בטוח שאמא שלך אוהבת אותך מאוד. דווקא הקרובים והאהובים לא באים בחלום מיד אחרי האבדן. כי בלב הם עדיין חיים אתנו.

טרם נפרדנו מהם באמת, טרם השלמנו עם מותם, אנחנו מצפים להם במציאות, כאילו יצאו לרגע ומיד ישובו...

לזמן יש כוח ריפוי. תני לחיים לזרום. זה יכול לקחת חודשים אולי אפילו שנה - ואמא שלך תופיע בעז"ה בחלום.

הגעגוע שלך מובן ומקובל. אבל לצד הגעגוע שממלא את הרגש, חייבים בשכל לקבל את המציאות. לאט לאט, להסכים ולהשלים עם ההחלטה של הקב"ה. לחשוב שנכון לאמך ז"ל להיות בעולם שכולו טוב.

למרות שלך קשה ורגש הגעגוע קורע אותך, בשכל את חייבת להבין (לעכל בנחת, בתהליך, לאט לאט) שלא אנחנו קובעים כאן, כי אנחנו לא יודעים מה הכי טוב והכי נכון. צריך לזכור שזו החלטה של ההשגחה העליונה ולאט לאט להכיל את ההחלטה ולהשלים אתה.

מן השמים תנוחמי!

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות