שאל את הרב

איך לשמור על קשר עם חברות ומשפחה אחרי י"ב?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 29/07/21 12:14 כ באב התשפא

שאלה

שלום רב, בדיוק השנה סיימתי יב, ואני יודעת שזה השלב בחיים שכל אחד מהחבר'ה ממשיך בחיים שלו. ורציתי לדעת איך אפשר לשמור על קשר? אני ככ גרועה בזה יש לי גם משפחה שגרה בחו״ל וגם איתם קשה לי לשמור על קשר למרות שאני מתגעגעת נורא ואוהבת אותם אני לא מצליחה לשמור על קשר ואפילו גם מתביישת לשלוח הודעה או שלפעמים גם אין לי מה .. אשמח לטיפים איך לשמור על קשר עם חברים ומשפחה זה ממש חשוב לי ואני לא יודעת איך.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום עדי, תודה רבה שפנית אלינו.

אין ספק ששמירה על קשר נעשית יותר לאחר התיכון, שכבר לא פוגשים את החברים באופן יומיומי וכל אחד ממשיך בדרך מסוימת.

אני סיימתי שנה שעברה יב' ובאמת עולם שמירת הקשר נעשה יותר מאתגר ודורש יותר עבודה. לחלק מהאנשים שמירה על קשר באה בקלות ובטבעיות יותר מלאחרים והעבודה עבורם קלה יותר, אך לחלק דרושה עבודה והשקעה רבה בשביל לשמור על קשר.

בתשובתי אתן לך כמה טיפים לשמירה על קשר עם החברים שסייעו ממש לי ולחברותי להמשיך את הקשר:

הודעות הודעות הודעות

לדעתי הטכנולוגיה שהתפתחה יכולה לשמש כלי קריטי בשמירה על קשר אחרי התיכון, כשלכל אחד יש את השגרה שלו, הזמנים שבהם את פנויה לאו דווקא חופפים לזמנים בהם חברים שלך זמינים. ההודעות יכולות לשמש אותכם להתעדכן אחד בחיים של השני בזמן שמתאים לכל אחד מכם, אז לשלוח הודעות להתעניין במה עבר על חברים שלך. אצלי ואצל החברות שלי הולך גם ממש הנושא של שליחת תמונות יומיות בקבוצה ושיתוף על מה שעובר עלינו.

שיחות טלפון ויציאות

חשוב גם לא לשכוח את שיחות הטלפון, אם קשה לך לזכור הייתי עושה לי תזכורת שבועית בשעה מסוימת להתקשר לחברים\לאנשים החשובים בחיי. שמירה על קשר עם הודעות זה נחמד וחשוב אבל זה שמירה על קשר בגדר ידידות. חשוב גם להיפגש ולטלפן כשמתאפשר. גם צריך להתרגל לשיחות טלפון גם עם בהתחלה זה קצת לא טבעי ומוזר. וכמובן להיפגש, אני מניחה שבסופ"ש יתאפשר לכם יותר מבאמצע שבוע.

עוד שתי נקודות חשובות מאוד בנושא-

1) תביני שעכשיו כשאתם לא באותה הסביבה לא לומדים יחד והאנשים המעורבים בחייכם שונים מאחד לאחד, זה יכול להוביל למחשבה לא לספר סיפור כלשהו שהיה לך כי "הם לא מכירים את האנשים בסיפור הם לא יבינו את הסיטואציה". אל תתני לזה לקרות, שתפי אותם באנשים המעורבים בחייך ספרי להם על סיטואציות ותתענייני גם באנשים המעורבים בחייהם.

2) שמירה על קשר זה עבודה של כולם אם רק את תתאמצי ותשקיעי זה לא יעבוד, צריך לתאם ציפיות עם החברים ולהבין שזה השקעה משותפת.

בהצלחה רבה!!

תהילה

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות