שאל את הרב

איך לשמור על צניעות בסביבה פחות צנועה?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 22/05/22 14:25 כא באייר התשפב

שאלה

שלום,

אני בסוף כיתה ח' ואנחנו מעלים הצגה משותפת לבנים ולבנות, אף על פי שלומדים בנפרד.

שיבצו אותי בכתיבת המחזה ואיתי בקבוצה יש כמה בנים.

מטבע הדברים שישנה התקרבות מסוימת תוך כדי הכתיבה, מתייעצים וצוחקים מכל מיני דברים שעולים בהקשר..

היום זה הרגיש לי קצת לא צנוע ורציתי לשאול איך אוכל להימנע מחוסר צניעות עם בני המין השני- גם במקרה זה וגם באחרים: בני עקיבא וכדומה.

תודה רבה!

תשובה

לשואלת היקרה שלום רב

יש פתגם שאומר 'שאלת חכם - חצי תשובה'. ובאמת אצלך - עצם הרגישות שלך שזה 'לא צנוע' - זה הדבר הכי חשוב והכי משמעותי. ככל שתהיי יותר קשובה לרגשות ולתחושות שלך, כך תוכלי לפעול בצורה יותר נכונה ואמיתית וצנועה!

באופן כללי, יש כאן שני נתיבים שצריכים ללכת בהם - ביחס להתנהגות החברה כולה - וביחס למה שאת עושה בעצמך

ביחס להתנהגות החברה - זה תלוי מאד באופי החברה. לפעמים אפשר להעלות את הנושא הזה בקבוצה ולחשוב ביחד איך באמת שומרים יותר על התנהגות הולמת.

אמנם, הרבה פעמים החברה לא רואה בזה שום בעיה, או שהיא לא באמת מצליחה לשמור על הגבולות, ואז צריך בעיקר להתמקד בנתיב השני - וזה ההתנהגות שלך בעצמך. זה בהחלט אתגר לא קל, לשים לב, איך גם אם בסביבה שלך מתנהגים בצורה לא הולמת, את שומרת על הסגנון הצנוע שלך. קשה מאד לתת הגדרות מדויקות כי זה מאד תלוי בחברה ותלוי ביכולת שלך לעמוד מולה וכו'

כאן צריך להעיר, שבאמת יכולים להיות מצבים, שהחברה מתנהגת בצורה כל כך צנועה, שאין ברירה אלא להתרחק ממנה בצורה כזו או אחרת. זה מצב בהחלט לא נעים, אבל לעיתים אין מנוס מכך. זה קצת דומה לקבוצה שיש בה סיפורי לשון הרע ורכילות ללא הפסק, שלפעמים אין ברירה וצריכים להמנע משותפות בקבוצה הזו

בהצלחה רבה!

טוביה

כתבות נוספות