שאל את הרב

איך להתמודד עם פגיעה

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 21/09/21 22:38 טו בתשרי התשפב

שאלה

לבעלי (נשואים 30 שנה) יש חבר מזה 10 שנים שהתנהגותו פגעה בי לפני שנים

בעלי היה מאד מושפע מהחבר והתנהג אליי לא יפה באותה תקופה. סבלתי בשקט במשך כמה שנים וניסיתי לשכנע את עצמי שיהיה בסדר עד שלבסוף דרשתי מבעלי שלא להיפגש עם אותו חבר ולמרות שלא אסרתי עליו לדבר איתו בטלפון, אמרתי שלא רוצה להרגיש שיש ביניהם קשר. מאז, בעלי שומר איתו קשר למרות התנגדותי, ומידי פעם קורה שאני שומעת שהם מדברים בטלפון ואולי אפילו נפגשו פעם או פעמיים וזה מעורר בי כעס גדול כי מרגישה שבעלי לא מכבד אותי ולא עומד לצידי. זה מעורר ויכוח, יוצר ריחוק והכי גרוע שבעלי לא מתכוון לוותר בענין וטוען שאני לא בסדר, מה שגורם לי להרגיש חוסר נאמנות מצד בעלי.

אני כל הזמן במתח ופחד שמה בעלי ידבר/יפגש איתו ויתקרב אליו ויתנהג שוב לא יפה אליי. המשך הקשר מתחבר אצלי להרגשה שבעלי לא מכבד אותי ולא מוכן לוותר בשבילי

מה עושים? מצד אחד בטוחה שלא צריכה לאפשר את מערכת היחסים ביניהם (כיוון שהיא משפיעה על ההתנהגות של בעלי) ומצד שני זה מציק לי וגורם לי לחששות ופחדים כיוון שהקשר ממשיך

מה לעשות?

תשובה

שלום וברכה

וחג שמח -

מציאויות זוגיות כאלה הן הזדמנות.

אדגיש כי אני איני מטפל זוגי, ומה שאני כותב הוא רק מעין עזרה ראשונה, שנועדה בעיקר לאפשר את ההתייחסות הזו.

שניכם רואים את המציאות הזו בעיניים שונות. את קוראת את הדברים כבגידה וכפגיעה; הוא לא מבין את המצוקה שלך, ואת התביעה שלך להתנתקות מהחבר, כי הוא לא חש את מה שאת חשה. זה מצב שבו שני בני זוג חושפים פער מסוים שיש ביניהם.

וזו כאמור הזדמנות.

הדבר הנכון ביותר הוא אכן ללכת לסדנה שמאפשרת לכם לדבר על הנושא בשפה אחרת - בלי האשמות ובלי התקפות, אלא בניסיון לאפשר לכל אחד מכם לקרוא את המציאות גם בעיניים של השני. אחת השיטות הטובות היא אימגו, אבל היא כמובן לא היחידה.

ומתוך המשבר הזה תיפתח בפניכם האפשרות לפגוש בצורה יותר עמוקה האחד את השני, ובדרך זו פעמים רבות נמצא גם פיתרון מעשי.

במקום שהדבר יהיה בסיס לריב ולתחושת עמוקה של פגיעות - היא תהפוך לבסיס לצמיחה מחודשת, שתמיד הכרחית לאחר נישואין ארוכים.

האם את יכולה ללכת בדרך זו ?

כל טוב וחג שמח

כתבות נוספות