שאל את הרב

צרות שבאות בצרורות: איך ממשיכים להאמין שיהיה טוב?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 02/05/21 00:34 כ באייר התשפא

שאלה

אני נמצאת כבר שנה בתוך איזה בעיה שיש לי, היא כבר הייתה אמורה להיעלם מזמן, בהתחלה אני עוד אמרתי לעצמי שהכל יהיה בסדר, שהכל לטובה ושזה יעבור בסוף, אבל כבר חלפה שנה, וזה מרגיש לא רק שכלום לא קורה, אלא שנוספות לי עוד בעיות. ואני באמת לא רוצה להתייאש אבל אני כבר מאבדת תקווה שיום אחד הכל יהיה טוב, איך לגרום לעצמי להאמין?

תשובה

שלום יקרה.

את מתארת מקום מאתגר. יש ציפייה שמשהו טורד ייפתר ולא רק שהוא לא נפתר, מתווספים אליו עוד קשיים ומורכבויות. זה כל כך מובן שעם הזמן שעובר, האמונה יורדת והקושי עולה וצף יותר. כל כך לגיטימי וטבעי. אנחנו מחכים ומחכים לטוב ושאנחנו לא מרגישים שהוא מתקרב, זה מלאה ומאכזב.

ויותר מזה, את כותבת שכבר שנה שלמה את מאמינה שיהיה טוב, שזה לטובה! וואו, כמה אני מעריכה אותך. שנה זה המון זמן! קודם כל, תתני לעצמך כמה טפיחות טובות על הכתף. באמת! כל כך לא מובן מאליו שנה שלמה להיות באמונה ולהמשיך לתת דגש על הטוב ועל הגאולה לדבר.

לשאלתך, איך לא מתייאשים?

לא כתבת מהו האתגר שיושב עליך, אך אכתוב כמה רעיונות כלליים.

- חז"ל כותבים, 'דאגה בלב איש ישיחנה'- אנחנו בני אנוש וטוב לנו לחלוק את הכאבים וההתמודדויות שלנו עם האחר, זה מקל ומוריד חצי מהקושי. תמיד טוב לשתף מישהו במה שמטריד אותנו, אם זה מבוגר שאני אוהבת ומאמינה בו שיכול לעזור לי לנווט את הדברים לטוב. כמו, מורה, הורה, מדריכה.. ואם זה, לפנות לייעוץ או לאימון אצל איש מוסמך, שיכול לעזור.

- ממליצה לך לשבת עם עצמך ולחשוב או במשותף עם מישהו גדול שאת מעריכה ויכולה להתייעץ איתו. לחשוב, מה אני יכולה לעשות כדי לקרב את פתירת האתגר שלפניי, איזה צעדים אני יכולה לקחת על עצמי כדי שזה יעזור (אפילו צעדים קטנים).

- דיבור עם הקב"ה. ר' נחמן כותב המון על כך השיח ביני לבין הקב"ה, ביחידות. לא תפילה מהסידור אלא דיבור ישיר. לשתף את הקב"ה במה שיושב עליי, ברצון שלי, לשתף בכאב שזה מביא לי, בציפייה והאכזבה. ולהתפלל על זה. מהלב.

אולי בהתחלה זה קצת קשה לדבר, בלי שמישהו אמתי יושב מולך אבל זה מדהים כמה זה שווה את זה. עושה טוב כל כך לשתף את ה' ובנוסף, זה מקרב ומחזק בי את האמון.

- תרגיל מוכר שמרגישה שהוא עוזר. לדמיין לפרטי פרטים מה את רוצה שיקרה כשייפתר האתגר, איך את רואה את המציאות שלך אז- מה יהיה בה, איך תרגישי בפנים, איך זה ישפיע על ההתנהלות שלך ועל הדברים. לשבת ולדמיין זאת לפחות פעם ביום.

- תרגיל נוסף, כלי מעולם האימון, הוא לכתוב מספר משפטים חיוביים, משפטי אמונה שה' טוב ושזה יוביל לטוב ומשפטי חיזוק ואמונה בטוב שיגיע- לדוג', "אני מאמינה שהאתגר שיש לי ייפתר בקרוב ובשמחה".

נקודה אחרונה ולדעתי היא לפני הכל, טוב לחשוב על דברים שישמחו אותך. דברים שאת אוהבת לעשות, שמחזקים אותך מבפנים- נגינה, ריקוד, אומנות, בילוי עם חברות או כל דבר אחר.. ולהכניס אותם לתוך הלו"ז היומי. דברים טובים מוסיפים תחושה טובה, מחזקים מבפנים וממילא מקרינים על שאר ההתמודדויות שלנו.

אני מאוד מזמינה אותך לדבר איתנו בטלפון או להתכתב איתנו בווטסאפ, לספר קצת יותר על מה שאת עוברת, לפרוק קצת מהלב, ואולי לחשוב איתנו על כמה כיוונים. זה יכול מאוד לעזור, ואנחנו מאוד נשמח לדבר איתך! בטלפון: כוכבית 8298, ובווטסאפ: 052-468-3927.

בהצלחה נשמה טובה!

בטוחה שהטוב יגיע ומתפללת שבקרוב ובפשטות.

באהבה,

יהודית

כתבות נוספות