שאל את הרב

דייטים וזוגיות: איך יודעים שזה זה?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 03/03/22 18:26 ל באדר א'

שאלה

כבר בקשר של למעלה משנה ב"ה ומדברים על המשך לחתונה.

יש ימים שאני מרגישה שזה מה שאני צריכה לעשות וזה נכון וטוב ומצד שני יש את הימים שאני בחששות, פחדים, חושבת שמה אולי יש מתאים ממנו (מעין FOMO)

אני מגדירה את עצמי כבן אדם שיכלי יותר מריגשי ואני לא אחת ש"האהבה תשתלט עליה" מה שגם מקשה עליי לעיתים כי אני חושבת בצורה מאוד פרקטית על החיים ועל שותפות וזוגיות.

בנוסף בגלל אילוצים שונים יכול להיות שבהתחלה נאלץ לגור רחוק ממקום מגוריי מה שגם לא מיטיב עימי

מיואשת מהורהרת ולא יודעת מה לעשות

איך מחליטים? פוחדת שאקבל החלטה ואתחרט

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

חגית יקרה.

אני שומעת את החשש שלך, את הפחד שלא תקבלי החלטה נכונה ותעשי טעות בהחלטה כל כך חשובה וגורלית. החשש מובן וטבעי, וסביר להניח שרוב האנשים שעומדים לפני חתונה ירגישו כמוך. הרי מדובר באחת ההחלטות הגורליות והמשמעותיות בחיים! איך אפשר שלא לדאוג ולהילחץ?? אז בהחלט נכון וחשוב להתייחס להחלטה הזו בכובד ראש.

במיוחד בתקופה שלנו, יש את התחושה הזו שאולי יש משהו יותר טוב, ושאם אני אבחר אז אני אולי אפספס (כפי שהזכרת, התחושה זו נקראת FOMO- fear of missing out - החשש לפספס). אנחנו חשופים בתקשורת וברשתות החברתיות למגוון אפשרויות, מה שגורם לנו לחשוב שבטח יש אופציות יותר טובות מזו שבחרנו, ומקשה על ההחלטה שלנו עוד יותר.

אז איך יודעים אם קיבלנו החלטה נכונה?

כשמדובר על הנושא של זוגיות וחתונה, יש כמה דברים שמומלץ לשים לב אליהם. קודם כל, כדאי לברר על האדם. לבדוק עם אנשים שמכירים אותו היטב ואפשר לסמוך עליהם - רבנים, מורים וכו': איזה מידות יש לו? האם יש לו מידות טובות? איזה מן בנאדם הוא?

בנוסף, יש כמובן את הכימיה ומציאת החן ביניכם, כמו גם המידות שאת מזהה בו מתוך ההיכרות שלכם. האם נעים לך להיות איתו? האם הוא מוצא חן בעינייך? האם יש בו את התכונות שחשובות בעינייך בבן זוג? האם יש תכונות שעשויות להיות בעייתיות? במידה וכן, חשוב לברר את העניין וההשלכות שלו.

ולבסוף, חשוב לוודא שהמטרות שלכם לחיים והרצונות שלכם עולים בקנה אחד, שלא תהיה התנגשות בעייתית. למשל, אם הוא רוצה ללמוד בכולל ולך חשוב שיעבוד וירכוש מקצוע, זה עשוי להוות בעיה. זה לא אומר שהקשר לא יעבוד, אבל זה דבר שצריך לתת עליו את הדעת ולדבר עליו לפני החתונה, לעשות "תיאום ציפיות".

חשוב גם לדבר על דברים שקשורים לעתיד המשותף שלכם, כמו איפה תגורו. כמובן שלפעמים בזוגיות אנחנו צריכים לעשות פשרות ולהתאים את עצמנו אחד לשני. את אומרת שתצטרכי בהתחלה לגור במקום מרוחק יותר. זה בטח לא קל, מיד אחרי החתונה לעבור לגור במקום רחוק. אלו הרבה שינויים שצריך להתמודד איתם בבת אחת - גם חיים משותפים, גם מקום מרוחק בלי הסביבה והאנשים המוכרים לך. החשש שלך מכך ברור. כדאי לחשוב מראש איך נערכים לדבר כזה, במיוחד שלפי מה שאת אומרת מדובר במשהו זמני ולא קבוע. אני מאמינה שבעזרת הכנה מתאימה ותמיכה, תוכלו לצלוח את הקושי.

אחרי שבדקנו וביררנו… מה עושים עם החששות?

אם בדקת וביררת והגעת למסקנה שזה האדם הנכון ושאת שלמה עם ההחלטה, נסי לעזוב את כל המחשבות של "מה יהיה" ו"מה אם אני טועה". כשמקבלים החלטה, לבני אדם יש נטייה לחשוב הרבה על מה היה אילו בחרו אחרת. אלו מחשבות טבעיות, אבל אין בהן באמת טעם. את מקבלת החלטה על סמך הנתונים שיש לך עכשיו. אף אחד לא יודע מה יהיה בהמשך ואין לנו דרך לדעת. יכול להיות שעוד 10 שנים תהיי מאושרת ושמחה בהחלטה שלך, ויכול להיות שלא. זה לא אומר שההחלטה שלך לא נכונה - כי ההחלטה מתבססת על מה שאת יודעת עכשיו ועל מי שאתם עכשיו.

בנוסף להתייעצות איתנו, כדאי למצוא מישהי בסביבה שלך שאת סומכת עליה ויכולה להתייעץ ולדבר איתה, ולשתף אותה בתחושות שלך- חברה טובה, קרובת משפחה, רבנית... אפשר גם לדבר עם המשיבות שלנו במוקד הטלפוני, בכוכבית 8298.

שיהיה בהצלחה!

רעות

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות