שאל את הרב

איך זה הדבר הכי קדוש?!

חדשות כיפה חברים מקשיבים 29/11/20 22:10 יג בכסלו התשפא

שאלה

ראיתי שאלה של משהי ולא ממש ענו לה... אשמח לתשובה.

הבוקר יצא לי לראות תמונה קצת מלחיצה באינטרנט, משהו מיני שאני לא הייתי צריכה לראות, ומאז שראיתי את זה נכנסתי לחרדות, אני לא מפסיקה לחשוב על זה, התמונה לא יוצאת לי מהראש, זה פשוט גרם לי לחשוב שלא באלי להיכנס להריון אם ככה זה נראה, זה פשוט נראה מגעיל ודוחה..

איך אנשים קוראים לזה הדבר הכי טהור וקדוש??

תשובה

שלום תמר יקרה.

קראתי את השאלה, וקודם כל, גאה בך על שאת מחפשת תשובה. מכירה הרבה בנות שעומדות בגיל שלך אל מול תחושות ומחשבות דומות ביחס לתחום המיניות אבל הכל נשאר בבטן ולא מדובר – וכך רק עולה, גואה ומתעצם. מקווה שהדברים יתנו לך מענה ויתיישבו לך על הלב.

ראשית, אני רוצה לשתף אותך שהתחושות שאת מתארת בשאלה מוכרות גם לי, ואני חושבת שלא רק. בנות רבות שנחשפות לתחום המיניות בגיל ההתבגרות שלהן חוות איזה שהוא ריחוק ממנו, חוסר הבנה, וגם תחושות קשות יותר כמו שמתואר בשאלה.

כמה נקודות שחשוב לי לומר:

1. קודם כל, לפני שקצת אתייחס למהות הפנימית חשוב לי להניח כאן הנחת יסוד חשובה מאד - מה שלא נעים לך לראות או לחשוב עליו כרגע - את ממש לא חייבת, לא משנה כמה זה קדוש או לא קדוש. חשוב שיהיה לך נוח בלב. כמו שאנו לא לומדים את ספר הזוהר בכיתה ב', ולא משוואות ב 3 נעלמים בכיתה ג'. לא חייבים לדעת הכל בבת אחת. וחשוב שתהיי קשובה ללב שלך, למה שמתיישב לו בגיל ובשלב בו את נמצאת.

2. יש דברים שנראים קצת אחרת בתחנות שונות ובשלבים שונים בחיים. אם למשל נושיב פעוט בן שנתיים לבד ברכב נוסע, כשמסביב המון צפירות ומכוניות - הוא ייבהל נורא (ובאמת, זה מעשה חמור מאוד להשאיר אותו במצב כזה). לעומת זאת בגיל 17-18 אפשר ללמוד, להכיר את הרכב, ולנהוג בו לבד כשמקבלים רישיון. ואז זה שונה. וגם אז - זה שונה ממרוץ מכוניות או מרדף משטרתי שרואים בטלוויזיה. אז לא ניתן לקטע מסרט לקלקל לנו בעתיד את הוצאת הרישיון והנהיגה. אם זה לא נוח לנו, כדאי לא לחשוב על זה יותר מידי, עד השלב המתאים. ולהאמין – כי בתור בחורה בריאה, בע"ה מה שצריך להגיע יגיע. ובשלב הנכון תדעי איך להתמודד עם הדברים, מתוך עצמך או ע"י סיוע של מישהי חיצונית.

3. איך מסירים את הדבר הזה מהראש? בעיקר מכניסים לראש תמונות אחרות ונעימות: דברים שאת אוהבת, תחביבים, תמונות אחרות שמרחיבות לך את הלב ומשמחות אותך. כדי להרחיק מחשבה שעושה לנו רע – צריך להכניס מחשבות אחרות. המוח שלנו לא יכול לחשוב על שני דברים במקביל. וכשעוסקים כל הזמן באותה נקודה זה פשוט צף, עד שקשה שלא לחשוב על זה (כמו שאומר לך, אל תחשבי על פיל ורוד....)

עד כאן באופן נקודתי לגבי השאלה.

חשוב לי להדגיש כי אני מרגישה שהנושא הזה הוא תחום שצריך לגדול בו. ליד ההרים הכי גבוהים ורמים יש את התהום הכי עמוקה – דווקא כי יש כאן איזה שהוא גודל. ואנו בתור יהודים נדרשים להביט על המציאות בעיניים ולבחור כל הזמן, אם לשקוע ברובד הרדוד או להעמיק. אם להסתכל על המציאות בצד הריקני (כמו מי שפרסם את התמונה הלא נעימה בשאלה) או לבחור לגעת בתחום הזה עם אנשים שאני מאמינה וסומכת על דעתם.

לא סתם הקשר בין איש ובין אישה הוא אולי התחום הכי קדוש והכי נשגב בתורה היקרה שלנו, לא סתם הכרובים בקודש הקודשים היו בדמות איש ואישה מעורים זה בזה. יש כאן כנראה איזה שהוא רובד עמוק יותר שצריך להבין, שוב – אם מרגישים מספיק בשלים לזה. מוזמנת כמובן להמשיך ולשאול כאן באתר, או לשמוע מדמויות שאת סומכת עליהם ועל תפיסת העולם שלהם

מזמינה אותך להתחיל לבחור מה את מכניסה אליך. ולגדול!

בהצלחה גדולה!

טליה

כתבות נוספות