הפחתה מכוונת של חשיפת עמודים פוליטיים? פייסבוק: תקלה עולמית שתוקנה

הרשת החברתית הגיבה לטענות אנשי ופעילי הימין בסוף השבוע, על כך שהקטינה את החשיפה לעמודיהם מסיבה פוליטית. ח"כ אטבריאן טענה: "לרגל השבעתי לכנסת, פייסבוק החליטה לצמצם לי את החשיפה כמעט לאפס אני כרגע מגרדת מלמטה את ה 200"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/04/21 10:51 כט בניסן התשפא

הפחתה מכוונת של חשיפת עמודים פוליטיים? פייסבוק: תקלה עולמית שתוקנה
גלית דיסטל אטבריאן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הרשת החברתית פייסבוק הגיבה הבוקר (א') לטענות שהעלו כלפיה בסוף השבוע האחרון אנשי תקשורת, אישי ציבור ופעילים פוליטיים ימניים, על צמצום החשיפה שלהם ברשת. בהודעת החברה נכתב: "מדובר היה בתקלה עולמית שתוקנה ולא קשורה לעמודים בישראל או לסוג עמוד כזה או אחר". 

אנשי התקשורת והפעילים טענו כי מדובר בפעולה על רקע פוליטי נגדם. בסוף השבוע האחרון העלו שורה של אנשי ימין דוגמת ח"כ גלית דיסטל אטבריאן, "הצל", העיתונאי שי גולדן, טענות ברשתות החברתיות כולל בחשבונות הפייסבוק שלהם, כי פייסבוק צמצמה להם את החשיפה לתכנים "כמעט לאפס", בשל היותם מזוהים עם הצד הימיני של המפה הפוליטת. 

ח"כ גלית אטבריאן כתבה ביום חמישי בלילה: "לרגל השבעתי לכנסת, פייסבוק החליטה לצמצם לי את החשיפה כמעט לאפס. מ-2000 לייקים לשעה אחת ו4000 לייקים לסטטוס ממוצע- אני כרגע מגרדת מלמטה את ה 200. אני אתגבר על זה דרך רשתות אחרות, זאת לא הבעיה. מה שבאמת מעצבן כאן זאת הפוזיציה והמוטיביציה. כותבת את זה כמעט לעצמי, ממילא זה לא יגיע כמעט לאף אחד מ 73 אלף העוקבים שלי".

אמש עדכן שי גולדן קצב ושיעור והיקף החשיפה בדף שלו חזר להיות כשהיה. "לא דמיינו את כל זה - גלית, גדי, אלי, מני ואחרים. כולנו חווינו זאת. הצניחה הייתה דרמטית. הסרתי את הפוסט המדובר, כי יש בעיה בלקונן על חשיפה בפוסט עם 2300 לייקים. צריך להיות הוגן וישר. זה חשוב", כתב בחשבון הפייסבוק שלו.

"מה ארע? לא ברור. אולי טעות באלגוריתם. אולי הלחץ שהפעילה הקבוצה, אולי ההתעניינות מהתקשורת גרמה ליד הנעלמה של פייסבוק להשיב את הדברים לקדמותם. משהו קרה, בבירור. והדברים תוקנו".

גולדן כתב גם את הלקח שלו לעניין: "יש לנו כוח רב כאן. גם בתקשורת, אנחנו מתרבים לאט לאט. יש לנו כח כלכלי וחברתי ופוליטי. ואסור לנו לעמוד מהצד כשמנסים לפגוע בנו. וגם אם מדובר בטעות בתום לב של פייסבוק, עדיין: חשוב מאד מאד, לא לעמוד מהצד כקורבנות אילמים. להציף את המציאות בקול גדול".

לסיום דבריו כתב: "ועם כל זה - הימין הישראלי צריך בית חזק משל עצמו בתקשורת. ערוץ תקשורת מרכזי, מיינסטרימי, משפיע, שמדבר לציבור רחב. ערוץ שיתחרה באמת במשחק של הגדולים. עד אז, נמשיך להיות תלויים בחסדיהם של עורכים ומנהלים ועיתונאים שמסורים לנרטיב אחד. הם ישלטו בסיפור של המדינה כאן. ואנחנו מודרים ממנו. באמת שהגיע הזמן שהימין ירים כבר את הכפפה הזאת".


(שי גודלן בשיחה עם ארז תדמור )

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן