האבוקדו נראה בשל? תחשבו שוב

במועצת הצמחים מתריעים: אל תקנו אבוקדו מזן "גליל" שנקטף לפני 20 באוגוסט. האבוקדו נקטף ויצא לשוק מוקדם מהרגיל ולכן גם לא יהיה מוכן. אפשר לזהות את הזן בצורתו הארוכה והצרה ובקליפתו המבריקה

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/08/20 08:21 יד באב התשפ

האבוקדו נראה בשל? תחשבו שוב
אבוקדו. אילוסטרציה, צילום: חגי נתיב

אל תקנו אבוקדו מזן "גליל" בשבועות הקרובים - כך אומרים במועצת הצמחים. האבוקדו הארוך והצר נקטף מוקדם מהרגיל השנה ולכן לא הספיק להבשיל. רק פירות שנקטפו אחרי ה-20 באוגוסט יהיו בשלים. הכניסה של אבוקדואי הבוסר לשוק נעשתה בשל קטיף מוקדם של חקלאים שזקוקים להכנסה וגם בשל גניבות ממטעים והברחה לשוק. 

ראובן דור, ממועצת הצמחים אומר: "לצערנו, המצוקה הכלכלית שאנו חווים במשבר הקורונה, כמו גם הביקוש הגדול של הצרכנים לאבוקדו, גורמים לכך שכמה מגדלי אבוקדו מזן גליל לא עמדו בפיתוי ומשווקים בימים אלה למכירה פרי מוקדם שלא יבשיל ויאכזב את הצרכנים". 

האבוקדו הוא אחד הפירות הפופולריים בישראל כשעל פי הערכות, הממוצע לצריכתו בישראל הוא 7 ק"ג בשנה. בתקופה הנוכחית (סוף יולי - תחילת אוגוסט) יש מעבר בין זן "ריד" לבין הזנים המוקדמים של העונה החדשה. זן "גליל" הוא אחד מהם. 

ישנם מספר הבדלים בין זני האבוקדו. אבוקדו מסוג "גליל", הוא ארוך יותר, בעל קליפה ירוקה, חלקה, דקה ומבריקה. הוא מתחיל להבשיל רק לקראת סוף אוגוסט ולכן טרם ראוי לשיווק ואכילה. אבוקדו מסוג "ריד" הוא בעל צורה עגולה ככדור וקליפתו קשה, עבה ומחוספסת קלות. הזן הזה נמצא על המדפים החל מיולי בעקבות קטיפתו כבר במרץ.