הדבר שקייט אוהבת - והמלכה אליזבת אוסרת

ברוב ההופעות האחרונות שלה, קייט בחרה לנעול זוג נעליים אחד: נעלי אספדריל. אבל למרות השימוש הרב בהן, יש מישהי שמאוד לא מחבבת אותן. מי? המלכה אליזבת

חדשות כיפה רונית בליי וינגרטן 13/08/20 14:07 כג באב התשפ

הדבר שקייט אוהבת - והמלכה אליזבת אוסרת
צילום: shutterstock, סטודיו כיפה

ברוב ההופעות האחרונות שלה, קייט בחרה לנעול זוג נעליים אחד: נעלי אספדריל. הן הגיעו, במקור, מקטלוניה בספרד, שם שימשו כסימן ההיכר של התושבים. סוליית הנעליים הייתה עשויה מחבל, וזה ייחודן עד היום. מספרד, המשיכו נעלי האספדריל לכל רחבי אירופה. הדגמים המודרניים נכנסו לאופנה בשנות הארבעים של המאה שעברה, ומאז, נעלי אספדריל הן פריט חובה במלתחת קיץ. 

 

קייט מעדיפה את הנעליים שלה עם עקב, המכונה וודג׳, ובעברית- טריז. הוודג׳ס מיוחדים בכך שהסוליה והעקב בנויים כטריז, כך שהעקב גבוה יותר, אך אין הפרדה בין העקב והסוליה כמו בנעלי עקב קלאסיות. זו הסיבה שמדובר בנעליים נוחות יותר. 


 

קייט אוהבת מאוד את נעלי הוודג׳ס שלה, ונועלת אותן באופן קבוע. הוודג׳ס הן נעליים רשמיות פחות מהעקבים הקלאסיים, ולכן המראה הכולל יהיה קליל יותר. 






 

הן גם בחירה מתבקשת, כאשר הפעילות מתבצעת על דשא או על חוף ים, כיוון שהעקבים לא נתקעים במשטח, ומאפשרים לנועלת להמשיך לנוע בקלילות. 




/> אוסטרליה 


 

החיסרון של נעלי הוודג׳ס עבור קייט, הוא שהמלכה מתעבת אותן. כחלק מהפרוטוקול המלכותי, קייט נמנעת מלנעול נעלי וודג׳ס בנוכחות המלכה, גם באירועים שאינם רשמיים.  לחוק הזה נרשם חריג אחד. 
בשנה שעברה, קייט עיצבה גינה לתערוכת הפרחים בצ׳לסי. ביום פתיחת התערוכה, המלכה הגיעה לסקור את הגינה, בחברת ויליאם וקייט, והיא קיבלה את המלכה נעולה בנעלי האספדריל שלה. 


 

מסתבר, שלמרות התדמית הצייתנית שלה, קייט לא באמת מוותרת על שלה, ויודעת לעגל פינות, גם אם המלכה פחות מתחברת לרעיון.

 

לטורים קודמים

 

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן